Vi køber mere og mere tøj i supermarkedet
De annoncerer ikke på nettet, alligevel er salget af tøj i supermarkederne steget de seneste år på et ellers presset modemarked.
Hver tredje dansker har købt tøj i et supermarked, også selvom det ikke ligefrem bugner med trendy mærkevarer. Og det tjener supermarkederne gode penge på. Det skriver Business.
- Vi sælger for et stort trecifret millionbeløb på tekstil lige nu, så det er jo mange penge, siger Ole Kiel, kategorichef i Coop.
Også Dansk Supermarked har haft godt gang i tøjsalget. Sidste år solgte koncernen 38 millioner stykker tøj, og Bilka og Føtex øgede deres tekstilsalg med fem procent.
Hverken Coop eller Dansk Supermarkedet annoncerer på nettet, når det handler om tøj. De satser i stedet for på, at kunderne køber det som impulskøb.
- Vi har valgt at sige, at nethandelen lader vi de andre om, og så investerer vi i de fysiske butikker. Det er meget bevidst, siger indkøbs-direktør for tekstil i Dansk Supermarked, Jette Christiansen.
Den strategi kan give fin mening, vurderer detailhandelsekspert Dorte Wimmer. For den målgruppe, som supermarkederne henvender sig til, leder ikke i samme grad efter den slags hverdagstøj på nettet.
- Den manglende digitale tilstedeværelse signalerer, hvem man går efter - det er ikke de helt unge, der er kernemålgruppen for supermarkedernes tøjsalg, siger Dorte Wimmer til Business.
LÆS OGSÅ: Lidl lancerer nyt modekoncept med kendisdesigner
Læs hele artiklen på BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter