Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

VERO MODA-butik forsøger sig med e-handelshjørne

Foto: veromoda.dk



Friday den 16 November 2012 kl. 08:56 af: Freja Thorbech

En VERO MODA-butik i Aarhus forsøger sig med et e-handelshjørne, hvor kunderne kan handle i netshoppen fra den fysiske butik.

De fleste kender det nok. Man står i en butik og ser en bluse, man gerne vil have, men den rigtige størrelse er der ikke.

Blandt andet det problem forsøger VERO MODA nu at afhjælpe ved at have dedikeret et hjørne af en butik i Aarhus til e-handel. Her er der touch-skærme, en iPad i et bord og en håndholdt iPad, som ekspedienterne kan hjælpe kunden med at betjene. Det betyder, at kunden kan bestille den rigtige størrelse online, hvis ikke butikken har den på lager.

- Tanken bag forsøget er, at kanalerne smelter mere og mere sammen. Kunderne ser og køber varer både på nettet og i den fysiske butik, siger Tina Lomholt Jensen, der er Online Manager i VERO MODA.

Hun kalder det et forsøg på cross-channel eller multi-channel på et meget lille stadie og understreger, at det stadig er noget, som virksomheden tester. Indtil videre har forsøget kørt i omkring fire måneder, og det er ikke noget, man har planer om at droppe foreløbig.

Et salg er et salg
Mange eksperter fremhæver, at et af problemerne med cross-channel er, hvem der skal tilskrives det konkrete salg, når ordren bliver lavet online fra den fysiske butik. Det kan afholde mange virksomheder fra at kaste sig ud i handel på tværs af kanaler, men Tina Lomholt Jensen mener, at det er noget, man som virksomhed er nødt til at forholde sig til.

- Laver du et salg, så laver du et salg – i sidste ende er det jo den samme virksomhed, der tjener pengene, siger hun til detailfolk.dk og uddyber:

- Det er et spørgsmål om, hvorvidt kunden får det, vedkommende gerne vil have. Hvis firmaet ikke sørger for at afslutte købet, kan kunden jo bare købe varen et andet sted, og så har firmaet slet ikke tjent noget.

Positiv respons
Kunderne har taget godt imod det nye koncept, selvom de lige har skullet vænne sig til også at kunne shoppe på den måde.

- Butikken i Aarhus er helt ny, så det er en helt ny butik med et helt nyt koncept, som kunderne har skulle vænne sig til, men vi har generelt fået positiv respons. Hvis kunden ikke kan leve uden en bestemt vare, er det jo smart, at de kan købe den via nettet, hvis den ikke er hjemme i butikken, siger Tina Lomholt Jensen.

Også personalet i butikken synes, at det er et spændende projekt. De kender til iPads i forvejen, så det har ikke været svært at implementere, forklarer Online Manageren.

- Det er kommet meget naturligt, siger hun.

Butikken i Aarhus er ikke den eneste, der har et e-handelshjørne. VERO MODA forsøger sig også med et lignende koncept i Aalborg, dog i mindre skala.

LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross channel for fremtidens detail?
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD