Utrygge kunder får stor kæde til at skrue op for servicen
Den administrerende direktør, Andreas Holm.
SPORTMASTER
Har 80 danske butikker, mens Rezet Sneaker Store, der bliver drevet af samme selskab, har syv butikker.
Den samlede omsætning lyder på godt en milliard kroner.
I 2019 udgjorde online salg godt 20 % af den samlede omsætning i Sportmaster. Ved udgangen af året forventes det tal at være højere.
Mange forbrugere er utrygge ved at handle i fysiske butikker, lyder det fra stor dansk kæde, som nu indfører personlige åbningstider.
Årets sidste måneder plejer at være travle i detailhandlen, hvor både julen og black friday er med til at fylde godt op i butikkerne.
Sådan bliver det muligvis også i år, men på grund af coronakrisen bliver det heller ikke helt, som det plejer at være. Mange forbrugere er utrygge ved at møde op i fysiske butikker - særligt når der er udsigt til trængsel og alarm.
Det har fået Sportmaster til at skrue op for sin kundeservice og endda indføre personlige åbningstider.
- I de kommende måneder vil vores butikschefer og personalet i Sportmaster gøre det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i butikkerne uden for de travle perioder. Det kan være både før eller efter normal åbningstid, siger Andreas Holm. Han er kædens administrerende direktør.
Kunder kan ringe ind på en særlig hotline og få tilrettelagt et besøg i en af kædens fysiske butikker eller en handel på nettet.
Ekstra bemanding online
Ifølge en undersøgelse, som YouGov har foretaget for Sportmaster, er 60 procent af forbrugerne mere utrygge i de fysiske butikker, mens 12 procent i høj grad føler sig utrygge.
Derfor er det næppe overraskende, at 52 procent forventer at klare mindst halvdelen af årets juleindkøb på nettet.
- Vi er helt gearet til at varetage stigende online-handel. Vi har investeret i e-handel og har logistikken på plads, siger Andreas Holm, som også understreger, at kunderne skal have de samme tilbud online og i butikkerne.
Samtidig får kunderne på nettet mulighed for at ringe ind efter hjælp.
- Vi har sat ekstra bemanding på, så vi kan hjælpe forbrugere med spørgsmål om alt fra størrelser, modeller og levering, sådan at vi servicemæssigt ligestiller de der bruger butikken og sportmaster.dk, siger Andreas Holm.
LÆS OGSÅ: Vicedirektør i Sportmaster stopper: - Forza nye udfordringer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter