Ungt modebrand vinder Salling Fashion Award og pop-up butik
Der var både ære, pengepræmie og muligheden for pop-up-butik på spil, da den første vinder af Salling Fashion Award skulle kåres.
Det blev det unge moderband Lakor, der blev vinderen af den første udgave af Salling Fashion Award, der blev fundet under Headstart Fashion Awards fredag aften.
Udover æren kunne virksomheden også glæde sig over en pengepræmie på 30.000 kr. samt en pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg. Det river Salling i en pressemeddelelse.
Bæredygtighed og nytænkning
Nytænkende, forfriskende og humoristisk er nogle af de rosende ord, som blev gentaget, da direktøren for Salling, Marianne Bedsted, fredag aften løftede sløret for den første vinder af Salling Fashion Award under Headstart Fashion Awards 2017.
Det unge modebrand Lakor imponerede juryen med en nytænkende tilgang til mode og branding samt en insisteren på at gøre en forskel inden for bæredygtighed i branchen. Helt fortjent, ifølge Marianne Bedsted, der er ikke i tvivl om, at juryen har fundet den rigtige vinder.
- Først og fremmest stor tillykke til Lakor, som er en fortjent vinder af Salling Fashion Award. De lever fuldt op til alle kriterierne til den første vinder af Salling Fashion Award. Vi glæder os derfor til at byde dem velkommen i vores stormagasiner, hvor de vil få en nytænkende og kreativ pop-up-shop, som vores kunder med rette kan se frem til, siger Marianne Bedsted.
Rødder i surfmiljøet
Lakor har sine rødder i surfmiljøet og er inspireret af forskellene mellem den idylliske danske vestkyst og de moderne tilværelser i urbane områder, hvor stilen er et kontrastfyldt sammenstød, som forsøger at gøre Udkantsdanmark cool.
Derudover adskiller Lakor sig ved at tage bæredygtighed alvorligt, blandt andet ved at give 25 kr. i pant, hvis kunderne leverer deres brugte tøj tilbage i deres butik. Samtidig er deres butik i Latinerkvarteret i Aarhus udelukkende opbygget af drivtømmer og genbrugstræ.
Lys fremtid
Det var en enig jury med flere velkendte navne, som kunne lade Lakor blive hyldet som vinder af Salling Fashion Award. Blandt medlemmerne var Mark Tan, moderedaktør for Euroman Frederik Lentz Andersen, modeblogger Marie Jedig, marketingschef i Salling Birthe Wiberg og direktør for Headstart Fashion Christian Chapelle.
- Lakors tilgang til design er humoristisk, cool og forfriskende. Med en stærk brandidentitet og storytelling er Lakor et oplagt valg som vinder af Salling Fashion Awards, og et brand, jeg spår en lys fremtid, siger Marie Jedig og bliver suppleret af Birthe Wiberg, der er marketingschef i Salling:
- Lakor er et ungt modebrand, som har leveret en eksemplarisk indsats inden for bæredygtig fashion med handling bag ordene. De er med til at sætte en ny standard i branchen, og suppleret med deres nytænkende tilgang til fashion er det fuldt fortjent, at de vinder Salling Fashion Award, siger hun.
De nominerede brands blev vurderet på kriterierne innovation og nytænkning, kvalitet og håndværk, bæredygtighed, potentiale og ambitioner samt virksomhedens idé. Lakor var nomineret til prisen sammen med H20, Agurk, Leon Louis, Norr, Rodtnes og Nature Footwear.
LÆS OGSÅ: Her er vinderne af årets detailpriser 2017
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter