Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ledelsesrokade skal styrke Salling

Foto: detailfolk.dk



Monday den 26 January 2015 kl. 11:23 af: Freja Thorbech

En ny marketingchef med erfaring fra bl.a. LEGO og KVIK og en mindre ledelsesrokade skal sikre Sallings position på markedet.

Nu bliver der byttet stole på ledelsesgangen i Salling. 

Det sker som et forsøg på at strømline organisationen samtidig med, at der sættes yderligere fokus på kundeoplevelser og e-handel, skriver stormagasinet i en pressemeddelelse.

Salling har derfor hentet en ny marketingchef, der får ansvar for markedsføring og kommunikation af stormagasinerne og webshoppen Salling.dk. Det bliver den 47-årige Birthe Wiberg, der har erfaring fra velkendte brands som LEGOLAND, LEGO og KVIK. Med fokus på kundeoplevelser, service og e-handel skal hun være med til at øge loyalitet og kundeflow - både i de fysiske stormagasiner og på webshoppen Salling.dk.

- Gennem sit arbejde har Birthe opnået imponerende resultater inden for salg og marketing og har opbygget stærke kompetencer inden for målrettede kundeoplevelser, branding og e-handel. Birthe evner at arbejde både strategisk og analytisk samtidig med at fastholde fokus på den taktiske implementering, og det passer rigtig godt ind i den strategi, vi har lagt, forklarer Sallings direktør Marianne Bedsted.

De fysiske butikker og marketing bliver opdelt

I samme ombæring bliver den tidligere salgs- og marketingchef Lars Højgaard Rasmussen udnævnt til stormagasinchef for Salling Aarhus. Han kender stormagasinerne ind og ud, efter at han kom til virksomheden som lederaspirant i 1984. Siden har han blandt andet været indkøber, reklamechef, salgschef samt salgs- og marketingchef. Historien melder dog ikke noget om, hvad der sker med den tidligere varehuschef.

Med rokaden vil Salling-direktøren sikre et skarpt opdelt fokus på henholdsvis marketing og de fysiske butikker. 

I december tiltrådte Anja Kibsgaard som stormagasinchef for Salling i Aalborg og med de to stærke chefer i spidsen for hver sit stormagasin samt Birthe Wiberg som chef for den overordnede marketingindsats vil Marianne Bedsted cementere og fastholde Sallings position på markedet.

- Det er vigtigere end nogensinde at have et stærkt og strategisk marketingfokus, især fordi konkurrencen om kunderne bliver hårdere – særligt på e-handel. Samtidig er det essentielt, at vi kan sikre kundeloyalitet ved at give den bedste indkøbsoplevelse i vores fysiske butikker. Det er jeg sikker på, at vi kan med disse to afsindigt kompetente mennesker på de to poster, siger hun.

LÆS OGSÅ: Salling får ny direktør



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD