Ledelsesrokade skal styrke Salling
En ny marketingchef med erfaring fra bl.a. LEGO og KVIK og en mindre ledelsesrokade skal sikre Sallings position på markedet.
Nu bliver der byttet stole på ledelsesgangen i Salling.
Det sker som et forsøg på at strømline organisationen samtidig med, at der sættes yderligere fokus på kundeoplevelser og e-handel, skriver stormagasinet i en pressemeddelelse.
Salling har derfor hentet en ny marketingchef, der får ansvar for markedsføring og kommunikation af stormagasinerne og webshoppen Salling.dk. Det bliver den 47-årige Birthe Wiberg, der har erfaring fra velkendte brands som LEGOLAND, LEGO og KVIK. Med fokus på kundeoplevelser, service og e-handel skal hun være med til at øge loyalitet og kundeflow - både i de fysiske stormagasiner og på webshoppen Salling.dk.
- Gennem sit arbejde har Birthe opnået imponerende resultater inden for salg og marketing og har opbygget stærke kompetencer inden for målrettede kundeoplevelser, branding og e-handel. Birthe evner at arbejde både strategisk og analytisk samtidig med at fastholde fokus på den taktiske implementering, og det passer rigtig godt ind i den strategi, vi har lagt, forklarer Sallings direktør Marianne Bedsted.
De fysiske butikker og marketing bliver opdelt
I samme ombæring bliver den tidligere salgs- og marketingchef Lars Højgaard Rasmussen udnævnt til stormagasinchef for Salling Aarhus. Han kender stormagasinerne ind og ud, efter at han kom til virksomheden som lederaspirant i 1984. Siden har han blandt andet været indkøber, reklamechef, salgschef samt salgs- og marketingchef. Historien melder dog ikke noget om, hvad der sker med den tidligere varehuschef.
Med rokaden vil Salling-direktøren sikre et skarpt opdelt fokus på henholdsvis marketing og de fysiske butikker.
I december tiltrådte Anja Kibsgaard som stormagasinchef for Salling i Aalborg og med de to stærke chefer i spidsen for hver sit stormagasin samt Birthe Wiberg som chef for den overordnede marketingindsats vil Marianne Bedsted cementere og fastholde Sallings position på markedet.
- Det er vigtigere end nogensinde at have et stærkt og strategisk marketingfokus, især fordi konkurrencen om kunderne bliver hårdere – særligt på e-handel. Samtidig er det essentielt, at vi kan sikre kundeloyalitet ved at give den bedste indkøbsoplevelse i vores fysiske butikker. Det er jeg sikker på, at vi kan med disse to afsindigt kompetente mennesker på de to poster, siger hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter