Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Undersøgelse: Disse ting gør netkunder trygge

Foto: Dibs Payment Services



Om undersøgelsen:

Undersøgelsen, som er foretaget af analyseinstituttet Yougov for anmeldelsesplatformen Trustpilot, viser også, at unge anvender brugeranmeldelser fra andre forbrugere i højere grad end ældre.

57 procent af de 18-34-årige svarer, at positive brugeranmeldelser har betydning for deres tillid til en onlinebutik. Blandt de 35-55-årige har dette betydning for 47 procent, mens tallet er 34 procent for de 56-74-årige.

Der er i alt gennemført 1017 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år i perioden 13.-14. januar.

Kilde: Yougov

Monday den 15 February 2016 kl. 06:10

En ny undersøgelse viser, hvad danske kunder vægter højt, når det handler om tillid til en webbutik.

Danske kunder har tillid til en webbutik, hvis den klart angiver leverings- og returregler, har tydelig kontaktinformation samt positive brugeranmeldelser.

Det viser en ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Yougov for anmeldelsesplatformen Trustpilot.

Undersøgelsen er interessant for netbutikker, da den handler om tillid til webbutikker.

I undersøgelsen svarer 69 procent, at tydelige leverings- og returregler har betydning for, om de har eller får tillid til en webbutik. 62 procent mener, at det har betydning, at webbutikken har tydelig kontaktinformation. Og næsten halvdelen af de adspurgte, 45 procent, mener, at positive brugeranmeldelser på for eksempel Trustpilot eller Tripadvisor medvirker til at skabe tillid.

LÆS OGSÅ: Netbutikker betaler Trustpilot for at skjule anmeldelser

To dominerende tendenser

Ifølge Mathilde Lykke Bülow, kommunikationschef hos Trustpilot, peger undersøgelsen på to dominerende tendenser, som skal være i orden for, at forbrugerne får tillid til en webbutik.

- Den ene handler om gennemsigtighed, det vil sige, at webbutikken er til at komme i kontakt med og informerer klart og tydeligt. Den anden handler om, at webbutikken skal være blåstemplet af andre, for eksempel ved at have positive brugeranmeldelser, siger Mathilde Lykke Bülow i en kommentar til undersøgelsen.

LÆS OGSÅ: Fdih om trends: Dét skal netbutikker være opmærksomme på

Og uddyber:

- Mange forbrugere har hørt om sager om snyd og fupbutikker på nettet og vil derfor gerne tage deres forholdsregler, når de handler online. At så mange kigger på blandt andet leveringsinfo og tydelig kontaktinformation er et rigtig godt tegn, for det er ofte her, en falsk butik vil falde igennem.

Resultater fra undersøgelsen:

Spørgsmål: Hvad har betydning for, om du får/har tillid til en webbutik? Du kan markere flere svar.

  • At webbutikken tydeligt angiver leverings- og returregler: 69 procent
     
  • At webbutikken har tydelig kontaktinformation: 62 procent
     
  • At webbutikken har e-handelsmærket: 62 procent
     
  • At webbutikken har positive brugeranmeldelser (fx på Trustpilot): 45 procent
     
  • At webbutikken er dansk: 39 procent
     
  • At webbutikken er brugervenlig: 39 procent
     
  • At webbutikken ser professionel ud: 35 procent
     
  • At webbutikken også har en fysisk butik: 33 procent
     
  • At webbutikken er kendt (fx fra reklamer): 29 procent
     
  • Ingen af disse: 1 procent
     
  • Ved ikke: 5 procent
     

Den nye undersøgelse udført af Yougov er gennemført ved hjælp af 1017 Cawi-interview med danskere i alderen 18 til 74 år. 

LÆS OGSÅ: Derfor gavner nethandel også fysiske butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD