To dagligvarekæder går i fælles modangreb på discount
Med en fælles visuel identitet og et nyt slogan danner to af Coops dagligvarekæder nu fælles front mod discount-konkurrenterne.
Lige nu stiger priserne ude i supermarkederne, og det kan ende med at sende endnu flere danskere i armene på discountkæderne.
Men i Coop tager Superbrugsen og Kvickly nu kampen op. De to dagligvarekæder er gået sammen om et nyt kommunikationsunivers, som skal overbevise især de unge forbrugere om, at de kan “noget mere end discountkæderne.”
De godt 300 butikker i Superbrugsen og Kvickly skal i den forbindelse have et matchende visuelt udtryk, og den første butik er allerede i mål. Resten følger trop i takt med den øvrige modernisering.
En kampagne under det fælles slogan “Lige til at spise” bliver i de kommende uger synlig i biografreklamer, daglige, tilbudsaviser og på de sociale medier.
- Det er afgørende for os at gøre kunderne opmærksomme på, at vi er anderledes, at de kan forvente noget andet af os end af discountbutikker, siger Rikke Bangild, marketingchef for Brugskæderne.
- At de får større udvalg af sunde og mindre klimabelastende varer, at de møder faguddannede medarbejdere og butikker, der er tilpasset kunderne lokalt. Med et sanseligt, levende og farverigt univers vil vi kort sagt skille os mere markant ud, siger Rikke Bangild.
Bag kommunikationsuniverset og konceptet ligger feltstudier hos danske familier, derer gennemført i samarbejde med ReD Associates. Kampagnen er udviklet i samarbejde med Ocean Agency.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter