Coop udpeger de største trumfkort i ny strategi
Topchefen i Coop løfter sløret for hovedpunkterne i en ny strategi, hvor discount, nethandel og frihed indtager hovedroller.
Efter et års tid i direktørstolen for Coop Danmark har Kræn Østergaard Nielsen nu fremlagt en overordnet strategi, som skal tegne koncernen frem mod 2025.
Det store mål er at øge kundetilfredsheden. For at nå derhen har Coop blandt andet besluttet at bruge en ekstra milliard kroner på forbedringer i butikkerne.
- Alle kæder kommer til at nyde godt af investeringerne. Men de to forretningsområder, hvor Coop vil investere mest, er i discount med Coop365 og i onlineforretningen Coop.dk, skriver Coop i en gennemgang af strategien.
Helt i tråd med Kræn Østergaard Nielsens tidligere udmeldinger bliver der også lagt vægt på større frihed til kæde- og butikscheferne, som skal have bedre mulighed for tilpasse sig kunderne i de enkelte lokalområder.
- Fra 1 strategi til 1000 strategier, lyder det fra Coop med henvisning til antallet af butikker i dagligvarekoncernen.
Discount skal være større
Coop har et mål om at fordoble den årlige omsætning inden for discount fra 10 milliarder kroner til 20 milliarder frem mod 2030.
Det indebærer udrulning af et af de nyeste skud på stammen - discountkæden Coop365 - som dermed indtager en helt central plads i strategien.
- Coop365 kan nok nå op på 300-400 butikker i 2025-strategien. Vi kommer til at kaste mang investeringskroner og ressourcer i discountvækst, siger den adm. direktør, Kræn Østergaard Nielsen til Finans.
- Vi går alle in i den satsning. Coop365 skal være den hurtigst voksende dagligvarekæde i Danmark, siger han.
LÆS OGSÅ: Coop henter gammel kending hjem til ledig direktørstilling
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter