Tøjmærke øremærker stor investering til åbning af nye butikker
Iværksætterpar har samlet 10 millioner kroner ind gennem crowdfunding, og de penge skal bruges på ekspansion.
Tøjmærket Labfresh har gennem crowdfunding skaffet 10 millioner kroner fra 820 kunder.
Dermed har iværksætterparret bag Labfresh - Lotte og Kasper Brandi - solgt 10 procent af virksomheden, som nu er værdisat til 100 millioner kroner. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Labfresh producerer og sælger herretøj af genanvendelige materialer, der samtidig er lugt- og pletafvisende.
For nuværende har Labfresh butikker i Amsterdam og København. Med den nye portion penge har virksomheden tænkt sig at åbne endnu flere og gå stærkere ind på markederne i Tyskland og England.
- Det har været vores målsætning fra dag 1 at vi ikke ville være afhængige af banker og fonde. I stedet er ambitionen at udvikle virksomheden i et ualmindeligt tæt parløb med vores kunder, siger medstifter Kasper Brandi.
- Både vores produktudvikling og forretningsstrategi er udviklet i samarbejde med vores kunder. Alt fra hvilke byer vi skal åbne butikker i til hvilke stoffer vi skal bruge i den næste sommerkollektion siger Kasper Brandi.
Tidligere har Labfresh indsamlet seks millioner kroner gennem crowdfunding. Den eneste investering, som ikke kommer fra kunderne, skete i 2018, da virksomheden var med i DR-programmet Løvens Hule, hvor Tommy Ahlers gik ind i foretagendet med 600.000 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter