Tivoli starter nyt service-akademi
Den særlige service, som Tivolis kunder bliver mødt med, bliver nu omsat til et akademi, der skal lære andre at gøre kunsten efter.
Tivoli synes selv, at deres personale er så veltrænet og servicemindet, at teknikken til at oplære personalet nu skal bruges til at tjene penge til Tivoli. Den gamle have har nemlig besluttet at åbne et akademi. Det skriver Tivoli i en pressemeddelelse.
Akademiet er allerede kommet godt fra start. De første 1500 elever fra Københavns Kommune kommer snart til at blive undervist i den særlige Tivoli-service. Der er tale om en såkaldt nordisk servicefilosofi uden konkrete manualer og faste formuleringer.
- Fundamentet er, at der er tillid og tiltro til, at medarbejdere og kolleger selv finder frem til de rette løsninger. Hvordan kursisterne kommer frem til det, er blandt de værktøjer der fokuseres på i de kurser, der nu bliver udbudt, oplyser Tivoli i pressemeddelelsen.
Hul i markedet
Tivoli vurderer, at der er plads på markedet til den form for undervisning, som man nu vil tilbyde. Det forklarer Charlotte Kling Petersen, der er Customer Experience Manager for Tivoli.
- Vi har allerede nu oplevet en stor interesse fra flere brancher for vort nye Tivoliakademi og vi mener, at der er et hul i markedet, hvor vi med vores tivoliværdier og syn på gæster- og kunder kan bidrage til andre, hvad enten det er på byens rådhus, et forsikringsselskab eller i en servicevirksomhed, siger hun.
Tivoli arbejder blandt andet med et begreb, som de kalder for "3-meter-reglen". Den går ud på, at medarbejderne skal agere direktør i en radius af tre meter i Haven.
Tivoli Akademiet samarbejder med Roskilde Universitet, RUC, og organisationen NICE (New Innovative Customer Experience).
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter