Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Tivoli starter nyt service-akademi

Foto: tivoli.dk



Tuesday den 31 January 2017 kl. 06:05 af: Lise Møller Schilder

Den særlige service, som Tivolis kunder bliver mødt med, bliver nu omsat til et akademi, der skal lære andre at gøre kunsten efter.

Tivoli synes selv, at deres personale er så veltrænet og servicemindet, at teknikken til at oplære personalet nu skal bruges til at tjene penge til Tivoli. Den gamle have har nemlig besluttet at åbne et akademi. Det skriver Tivoli i en pressemeddelelse.

Akademiet er allerede kommet godt fra start. De første 1500 elever fra Københavns Kommune kommer snart til at blive undervist i den særlige Tivoli-service. Der er tale om en såkaldt nordisk servicefilosofi uden konkrete manualer og faste formuleringer.

- Fundamentet er, at der er tillid og tiltro til, at medarbejdere og kolleger selv finder frem til de rette løsninger. Hvordan kursisterne kommer frem til det, er blandt de værktøjer der fokuseres på i de kurser, der nu bliver udbudt, oplyser Tivoli i pressemeddelelsen.

Hul i markedet

Tivoli vurderer, at der er plads på markedet til den form for undervisning, som man nu vil tilbyde. Det forklarer Charlotte Kling Petersen, der er Customer Experience Manager for Tivoli.

- Vi har allerede nu oplevet en stor interesse fra flere brancher for vort nye Tivoliakademi og vi mener, at der er et hul i markedet, hvor vi med vores tivoliværdier og syn på gæster- og kunder kan bidrage til andre, hvad enten det er på byens rådhus, et forsikringsselskab eller i en servicevirksomhed, siger hun.

Tivoli arbejder blandt andet med et begreb, som de kalder for "3-meter-reglen". Den går ud på, at medarbejderne skal agere direktør i en radius af tre meter i Haven.

Tivoli Akademiet samarbejder med Roskilde Universitet, RUC, og organisationen NICE (New Innovative Customer Experience).

LÆS OGSÅ: Illums Bolighus åbner i Tivoli



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD