Tastefejl har sat webshops liv i fare
En webshop kom til at taste den forkerte pris på en vare, og nu er en shitstorm fra vrede kunder ved at sende butikken i graven.
Der var tale om en simpel tastefejl, men fejlen skulle vise sig at blive meget alvorlig for netbutikken trendyliving.dk. Det skriver Trendyliving.dk i en pressemeddelelse.
En af de varer, som blev solgt i butikken, en Bobles skumfigur, var ved en fejl blevet sat til en pris på 199 kroner i stedet for 799 kr. Det gav 450 ordrer på en time mandag aften, inden fejlen blev korrigeret. Kunderne fik besked dagen efter, at de ikke kunne købe varen til denne pris, men det brød de sig ikke om.
- Så begyndte Shitstormen på diverse sociale medier som Facebook, Instagram og Trustpilot. En shitstorm, hvor www.trendyliving.dk bliver kaldt alverdens ting bl.a. svindlere, fup butik, og at det er det rene bondefangeri, trods de har eksisteret siden 2009 og sendt mere end 100.000 pakker til kunder gennem årene, skriver Trendyliving i pressemeddelelsen.
Forbrugerne har magten
Indehaver Jacob Friis-Christensen er dybt rystet. Og han erkender blankt, at forbrugerne har magten til at lukke en virksomhed, hvis de vil.
- Jeg har været selvstændig siden 2002, men har aldrig oplevet noget så forfærdeligt og magtesløst. Vi har lavet en fejl, som vi efterfølgende erkender. Som kompensation for fejlen tilbyder vi endvidere de berørte 450 kunder en rabat på 15% på en fremtidig ordre, siger han.
Flere af de uheldige købere af bobles skumfiguren har truet med en retssag igennem Forbrugerstyrelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter