Reklamebureau: Status på Biancos shitstorm efter en uge
Bureauet bag Biancos udskældte reklamefilm gør status. Hvad gik skidt, og hvad gik godt?
Johan Køhler er partner hos reklamebureauet & Co, der står bag skokæden Biancos seneste reklamefilm. Han gør nu status på mediet Bureaubiz, efter en uges shitstorm som reaktion på filmen.
- Så lad os kigge på, hvordan filmen er blevet modtaget. Det nemmeste er at se på de akkumulerede reaktioner på videoen. Den har små 8000 delinger og et reach på langt over fire millioner (heraf små tre millioner organisk), skriver Johan Køhler og fortsætter:
- Den har små 2,5 millioner views og over 20.000 kommentarer – og mange af dem er virkelig vrede – men den har også 45.000 reaktioner. Ud af de 45.000 er 4400 vrede, kede af det eller den svært afkodelige smiley med åben mund. De sidste 40.500 er hjerter, grin og thumbs up.
Tre forskellige grupper
Johan Køhler vurderer, at filmen er nået ud til tre forskellige grupper af befolkningen, der alle sammen befinder sig i hver deres boble. Den ene boble er alle de vrede seere. Den anden boble er reklamefolk, der anser reklamen som et farligt skrækeksempel. Og så er der den sidste gruppe, skriver han.
- Det er alle andre. Dem vi ofte har så lidt føling med på marketinggangene, at vi distanceret kalder dem ‘målgruppen’, men som faktisk er de mennesker, hvis holdninger vi skal forestille at forstå og bekymre os om, lyder det.
Johan Køhler konkluderer derfor ud fra disse tal, at kampagnen indtil videre har været en slags succes. Han advarer desuden om, at anden del af kampagnen, som endnu ikke er offentliggjort, også er designet til at skabe en del debat.
LÆS OGSÅ: Bianco-reklame om ligestilling vækker forargelse
Læs hele artiklen på BiancoFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter