Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Brugen af sociale medier i en detailvirksomhed med flere lokationer"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Syg virksomhedskultur får mange til at kvitte jobbet





Udpluk af svar til HK

Chefen gik bagom ryggen på personalet, bagtalte andre og satte personalet op imod hinanden.

Cheferne var meget dominerende og gav skideballer i offentligt rum.

Dårlig opførsel og dårlig ledelse, hvor ledelsen accepterede mobning.

En psykopatisk chef dirigerede stemningen.

Ledere havde for meget fokus på ledere over dem, i stedet for at have fokus på at lede ordentligt.

Onsdag den 5 august 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus - 2

En ny undersøgelse viser, at 36 procent har skiftet job, fordi de ikke brød sig om kulturen på deres arbejdsplads. Det høje tal er "under al kritik", lyder det fra HK/Privat.

Nok kan være nok. Jeg skifter job.

Sådan er der mange, der har gjort. Måske overraskende mange. 

Det viser en ny undersøgelse foretaget af Epinion for HK/Privat, der har spurgt 1200 medlemmer af organisationen.

Faktisk svarer 36 procent af de adspurgte, at de har skiftet job, fordi de ikke brød sig om kulturen på deres arbejdsplads.

Mange dårlige ledere gør intet

- Når medarbejderne på den måde flygter fra firmaer på grund af kulturen, er det nok på tide, at den ansvarlige leder tænker sig godt om. For hvem gider være et sted med dårligt arbejdsmiljø, siger Marianne Vind, næstformand for HK/Privat.

- Én ting er, at så mange tager deres gode tøj og går på grund af en dårlig kultur på arbejdspladsen. Det er under al kritik. Men det er endnu værre, at der er så mange dårlige ledere rundt omkring på virksomhederne, som enten ikke gør noget ved problemerne, eller selv skaber dem, siger hun videre.

LÆS OGSÅ: Danskerne dumper chefen



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (2) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Flemming Lind


06-08-2015 09:37

Desværre har mange Ledere den forkerte opfattelse af deres ansvar og job. De fokuserer for meget på deres egen situation og karriere, og glemmer deres ansvar som Leder for deres personale.
Som Leder skal du kræse om, og behandle dit personale godt (til en vis grænse self.), så leverer de en god indsats, som så smitter af på Lederens karriere!
Det er faktisk ikke så svært, og kan man ikke finde ud af dette, så skal man fjernes fra en Lederstilling med ansvar for et personale!

En Leder er ikke bedre end sit Personale!

 
Flemming Lind


06-08-2015 14:44

Desværre har mange Ledere den forkerte opfattelse af deres ansvar og job. De fokuserer for meget på deres egen situation og karriere, og glemmer deres ansvar som Leder for deres personale.
Som Leder skal du kræse om, og behandle dit personale godt (til en vis grænse self.), så leverer de en god indsats, som så smitter af på Lederens karriere!
Det er faktisk ikke så svært, og kan man ikke finde ud af dette, så skal man fjernes fra en Lederstilling med ansvar for et personale!

En Leder er ikke bedre end sit Personale!

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD