Svensk firma ser potentiale i dansk e-handel
En svensk virksomhed, der leverer e-handelsløsninger, ser stort potentiale i det danske onlinemarked og udvider derfor med et kontor i København.
Det er stort potentiale i det danske e-handelsmarked.
Det mener det svenske firma Vaimo, der har leverer e-handelsløsninger til en række store detailhandlere som blandt andet Björn Borg, Filipa K og Gant. Derfor åbner det svenske firma nu et kontor i København i forsøget på at komme ind på det danske marked.
- Danmark er det nordiske land, der er mest modent, når det kommer til e-handel, siger CEO i Vaimo David Holender til detailfolk.dk.
Samtidig er Danmark også den sidste brik, der skal til at dække Norden bredt, da Vaimo udover Sverige også har kontorer i Norge og Finland.
- Det er en naturlig geografisk ekspansion for at kunne dække hele Norden. Vi har mange kunder, som sælger over hele Norden og mange vil gerne have samme leverandør alle steder, forklarer David Holender.
Fokusér på mobilen
Det danske kontor blev også aktuelt, da Vaimo leverede en ny e-handelsløsning til Bauhaus i Danmark, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Bauhaus opruster på nettet
- Vi har arbejdet med Bauhaus i Sverige siden 2011, og vi har hjulpet dem med den e-handelsløsning de har lanceret i Danmark i år. Derfor passer det også udmærket med, at vi åbner et dansk kontor, så vi kan have en lokal support, siger David Holender.
Han har samtidig et godt råd til de virksomheder, der er til stede online. Det handler om at fokusere ekstra meget på et mobiloptimeret site.
- Vi ser, at trafikken eksploderer lige nu, når de gælder mobile besøg i forhold til de besøg, der kommer fra en traditionel computer, som vokser langsomt i sammenligning. Udfordringen her er, at man alt andet lige vil få højere konverteringsrater fra desktopbesøg end fra mobile besøg, og derfor er det en udfordring at slippe det store desktop-fokus, man har haft indtil nu, siger David Holender.
Ikke desto mindre tror han, at firmaerne vil få langt mere ud af at ændre deres mindset til et større fokus på mobiler og tablets fremfor det fokus, man tidligere har haft på den traditionelle computer.
- Gør man ikke det, så falder man bagud. Vi ser en tendens til, at folk der har haft en dårlig oplevelse på mobilen heller ikke vender tilbage fra computeren, siger han.
Vaimo øgede i 2013 sit salg med omkring 50 procent, mens overskuddet blev fordoblet. Selskabet forventer at fortsætte med at vokse i Sverige, men også på de udenlandske markedet. Udover Norden er Vaimo også til stede i Estland, Englad, Sydafrika og Ukraine.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter