Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Svensk firma ser potentiale i dansk e-handel

CEO i Vaimo David Holender ser Danmark som det mest modne land i Norden, når det kommer til e-handel.
Foto: Vaimo



Thursday den 16 October 2014 kl. 15:23 af: Freja Thorbech

En svensk virksomhed, der leverer e-handelsløsninger, ser stort potentiale i det danske onlinemarked og udvider derfor med et kontor i København.

Det er stort potentiale i det danske e-handelsmarked.

Det mener det svenske firma Vaimo, der har leverer e-handelsløsninger til en række store detailhandlere som blandt andet Björn Borg, Filipa K og Gant. Derfor åbner det svenske firma nu et kontor i København i forsøget på at komme ind på det danske marked.

- Danmark er det nordiske land, der er mest modent, når det kommer til e-handel, siger CEO i Vaimo David Holender til detailfolk.dk.

Samtidig er Danmark også den sidste brik, der skal til at dække Norden bredt, da Vaimo udover Sverige også har kontorer i Norge og Finland.

- Det er en naturlig geografisk ekspansion for at kunne dække hele Norden. Vi har mange kunder, som sælger over hele Norden og mange vil gerne have samme leverandør alle steder, forklarer David Holender.

Fokusér på mobilen

Det danske kontor blev også aktuelt, da Vaimo leverede en ny e-handelsløsning til Bauhaus i Danmark, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Bauhaus opruster på nettet

- Vi har arbejdet med Bauhaus i Sverige siden 2011, og vi har hjulpet dem med den e-handelsløsning de har lanceret i Danmark i år. Derfor passer det også udmærket med, at vi åbner et dansk kontor, så vi kan have en lokal support, siger David Holender.

Han har samtidig et godt råd til de virksomheder, der er til stede online. Det handler om at fokusere ekstra meget på et mobiloptimeret site.

- Vi ser, at trafikken eksploderer lige nu, når de gælder mobile besøg i forhold til de besøg, der kommer fra en traditionel computer, som vokser langsomt i sammenligning. Udfordringen her er, at man alt andet lige vil få højere konverteringsrater fra desktopbesøg end fra mobile besøg, og derfor er det en udfordring at slippe det store desktop-fokus, man har haft indtil nu, siger David Holender.

Ikke desto mindre tror han, at firmaerne vil få langt mere ud af at ændre deres mindset til et større fokus på mobiler og tablets fremfor det fokus, man tidligere har haft på den traditionelle computer.

- Gør man ikke det, så falder man bagud. Vi ser en tendens til, at folk der har haft en dårlig oplevelse på mobilen heller ikke vender tilbage fra computeren, siger han. 

Vaimo øgede i 2013 sit salg med omkring 50 procent, mens overskuddet blev fordoblet. Selskabet forventer at fortsætte med at vokse i Sverige, men også på de udenlandske markedet. Udover Norden er Vaimo også til stede i Estland, Englad, Sydafrika og Ukraine.

LÆS OGSÅ: Højdepunkter fra årets e-handelskonference 2014



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD