Dansk firma lancerer e-handel fra artikler
Et dansk firma vil med en ny teknologi integrere e-handlen direkte i artikler på mediernes hjemmesider.
Danske Atosho har lanceret en e-handelsplatform, der kan integrere netbutikker med mediers hjemmesider, skriver Huset Markedsføring.
Det betyder, at medierne nu kan tilbyde en helt ny annonceringsform til virksomheder. Ved at tagge ord eller billeder i en artikel, kan det pågældende medie give læserne mulighed for at købe varer direkte uden at forlade sitet. I stedet bliver de ledt til mediets egen webshop, hvor de kan færdiggøre købet. Det giver den fordel, at mediet ikke mister læsere, mens virksomhederne ikke skal hive kunderne ud i egne webshops.
Atosho har af flere omgange modtaget millionbeløb fra investorer, der har set potentialet i den danske virksomhed, ligesom flere medier verden over allerede benytter sig af den danske platform. Det gælder blandt andet et britisk, fransk og norsk mediehus.
Adm. direktør for Atosho Simon Goldschmidt siger til Huset Markedsføring, at de foreløbige test hos danske online medier viser, at forbrugerne er mere tilbøjelige til at anvende selskabets løsning end til at klikke på bannerannoncer.
LÆS OGSÅ: Dansk e-handel er på vej mod ny rekord
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter