Opdager en masse uheldige fejl på svensk Amazon
En stribe sprogfejl og skæve priser giver svensk Amazon et lidt sjusket udtryk. Det er måske gået lidt hurtigt, bemærker DI.
Når man skal vurdere, om en netbutik er troværdig, så anbefaler Forbrugerrådet Tænk at se på sprogfejl og skæve priser. Det kan nemlig være tegn på, at siden er maskinelt oversat.
Hvorvidt internetgiganten Amazon er helt fin i kanten findes der mange meninger om. Men en lille fupbutik er det naturligvis ikke.
Alligevel har den svenske udgave af Amazon, som netop er blevet lanceret, en del af de samme kendetegn. Det skriver DR og svenske Aftonposten.
Siden er nemlig spækket med underlige fejloversættelser. Et fødselsdagskort med en hane bliver eksempelvis solgt som en “massiv kuk”, skriver Aftonposten. På dansk betyder det en massiv pik. Lige så uheldig er en oversættelse af det engelske ord raps (afgrøden, red), som bliver til voldtægt.
- Oversættelsen er lidt trist og ikke helt, hvad man kan forvente normalt. Det ligner måske, at det er gået lidt hurtigt, og at de godt har villet være klar til Black Friday og julehandlen, siger Sidsel Dyrholm Holst til DR. Hun er branchedirektør i Dansk Industri.
Samtidig er priserne automatisk regnet om til svenske kroner, så en silikoneform ender med at koste 134,30 kroner. Ifølge Amazon er formen forresten tiltænkt brød, muffins og minsandten også afføring.
Amazon: Det er vores første dag
Det svenske medie Resumé har fået Amazon til at kommentere på de mange fejl.
- Mens vi er meget glade for at have lanceret Amazon.se, så er det også kun vores første dag i Sverige, og vi er dedikerede til at fortsætte med at forbedre kundeoplevelsen, siger en talsperson fra Amazon.
- Hvis nogen ser et problem med produktsiderne, er de velkomne til at sende os et link og feedback. Vi vil gennemgå det og foretage de nødvendige ændringer, fortsætter talspersonen.
Onsdag morgen landede Amazon i Sverige efter flere års spekulationer og rygter. En dansk udgave skulle også være på trapperne, men tidshorisonten er endnu uvis.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter