Disse fejltrin får kunder til at afskrive netbutikker
Dårligt sprog får rigtig mange kunder til at droppe netbutikker. Det viser en rundspørge, som afslører de mest afskrækkende fejltrin.
En rundspørge foretaget af FDIH kaster nu lys over, hvad der kan tænde forbrugerne mest af, når de handler ind på nettet.
På en førsteplads kommer dårligt sprog. Næsten to tredjedele - 65 procent - af de adspurgte vil “helt sikkert” fravælge en netbutik, hvor der er mange stavefejl og sjuskede formuleringer. Kun fire procent lader sig overhovedet ikke mærke af den slags.
- Det er en effektiv og billig metode til at skræmme kunderne væk, og langt over halvdelen af kunderne vil helt sikkert gå udenom dig, hvis din side er fyldt med dårligt sprog, siger analysechef i FDIH, Simon Bjerremann.
- Du kan lave stavefejl, skrive knudret og lave elendige oversættelser. Mulighederne er mange og billige, så det er bare om at komme i gang med det dårlige sprog, hvis du vil have færre kunder, fortsætter han.
Det næste store turn off er, når netbutikkerne ikke viser deres kontaktoplysninger. For 57 procent er det nok til at fravælge en netbutik.
En tredje god måde at skræmme kunderne væk på er ved at have mangelfulde produktbeskrivelser og dårlige billeder.
Her er de største fejltrin, som får kunderne til at afskrive netbutikker
Kilde: FDIH
01: Dårligt sprog: 65 procent ville “helt sikkert” fravælge netbutikken
02: Netbutikken viser ikke sine kontaktoplysninger: 57
03: Produktbeskrivelserne er ikke fyldestgørende: 49
04: Netbutikken har dårlige forbrugsanmeldelser: 48
05: Viser ikke cvr-nummer: 39
06: Netbutikken kan ikke kontaktes telefonisk: 34
07: Lang leveringstid: 26
08: Netbutikken har ikke e-mærke: 22
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter