SuperBrugsen-kampagne nomineret til pris
SuperBrugsen havde i sommers stor succes med en anderledes kampagne, der nu også er nomineret til en pris.
I ni uger hen over sommeren kørte SuperBrugsen en såkaldt Grillfaktor-kampagne. Den fik stor succes og er nu nomineret til Advertising Effectiveness Award, som bliver uddelt på torsdag, skriver Børsen.
Ideen med kampagnen var, at kunderne kunne indtaste deres adresse på kampagnesitet grillfaktor.dk. Herefter blev det udregnet, hvor oplagt det var at grille på den pågældende dag på den indtastede adresse.
Det første til, at kampagnesitet blev set af 80.000 unikke brugere, ligesom SuperBrugsens digitale tilbudsavis fik 124.000 ekstra visninger. Noget der svarer til et ugentligt løft på cirka 9 procent i forhold til det normale antal visninger.
Kommerciel direktør i Coop Jeff Salter siger til Børsen, at han tror, at successen skyldes, at man ikke har skubbet alt for meget på kunderne. De har i stedet kvitteret for en sjov kampagne ved at kigge på de fremlagte tilbud.
LÆS OGSÅ: SuperBrugsen i gavehumør: Uddeler 1 mio. gratis dvd'er
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter