Succesfuldt brand fra Aarhus holder fast i satsning på fysiske butikker
RAINS
- Stiftet i Aarhus i 2012
- Designer, udvikler, markedsfører og sælger vandtæt overtøj, tasker og tilbehør
- Rains’ produkter sælges i over 30 lande via 2000 forhandlere, herunder 28 af brandets egne konceptbutikker.
Hovedtal for Rains ApS i t. kr.
Bruttofortjeneste
2020:78.858.066
2019: 63.727
2018: 50.678
Primær drift
2020: 41.889.416
2019: 26.562
2018: 26.413
Årets resultat
2020: 30.239.208
2019: 20.315
2018: 20.955
Kilde: Rains ApS, Årsrapport 1. januar - 31. december 2020
Selvom 2020 var et svært år for de 28 butikker, så fortsætter dansk modebrand med at tjene gode penge. Yderligere ekspansion er på vej.
Det danske modebrand Rains - som gør sig i regntøj og andet vandtæt tilbehør - har tjent godt under coronakrisen.
I årsregnskabet for 2020 lyder det samlede resultat efter skat på 30 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 10 millioner i forhold til året før.
Salget gik også frem, selvom regnskabsperioden var præget af uforudsigelighed og udsving i aktivitetsniveauet. Men en slutspurt lige inden årsskiftet trækker op, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Rains oplevede i 2020 en markant omsætningsfremgang og en stigende efterspørgsel på tværs af salgskanaler og markeder. Væksten kom primært fra de europæiske hovedmarkeder Storbritannien, Tyskland og Frankrig.
De i alt 28 konceptbutikker havde det også svært på grund af nedlukninger og restriktioner. Men det har ikke fået Rains til at slække på den fysiske del af forretningen, som stadig bliver større og større.
- Rains’ retail-ekspansion blev fastholdt med åbning af seks nye konceptbutikker på strategisk vigtige placeringer, heriblandt blev en ny type master-flagskibsbutik introduceret på Amager Torv i København, skriver ledelsen i årsrapporten.
Til Finans siger den adm. direktør, Jan Stig Andersen, at åbningerne fortsætter i 2021:
- Forbrugeren efterspørger unikke, fysiske brandoplevelser, så vi vil fortsætte med at åbne nye butikker og samtidig gøre oplevelsen i dem endnu bedre. Den tilgang styrker vores brand og har en positiv indvirkning på tværs af vores kanaler. Selektiv distribution er nøgleordet for vores fremtidige strategi, siger han til Finans.
LÆS OGSÅ: Svigtende butikssalg sender modebrand ud i konkurs
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter