Stylepit i trecifret millionunderskud
Med tæt på en femdobling af underskuddet kommer Stylepit ud af seneste regnskabsår med blodrøde tal på bundlinjen.
Sidste regnskabsår er sandsynligvis et, som Stylepit - tidligere SmartGuy - hurtigst muligt vil lægge bag sig.
Online modehuset må i det netop offentliggjorte årsregnskab for 2013/14 melde om tæt på en femdobling af underskuddet til svimlende 129,7 millioner kroner.
Selv begrunder Stylepit resultatet med en række engangsomkostninger som blandt andet udflytningen i forbindelse med flytningen af et lager til Polen og nedskrivning af varelagret i forbindelse med en ændret strategi. Det udgjorde et tab på 48 millioner kroner, ligesom årets resultat også har været påvirket af en nedskrivning af ejendomme på -21,5 millioner kroner.
Omsætningen er derimod steget med 6,4 procent til 471,1 millioner kroner.
Fokus på indtjening
I det kommende regnskabsår er det især den haltende indtjening, der er i fokus.
- For det kommende år ønsker ledelsen i højere grad at fokusere sin indsats på at skabe et bedre indtjeningsbidrag i koncernen og i mindre grad på at skabe omsætningsvækst, skriver Styelpit i regnskabet.
Her forventer ledelsen især at forbedringen skal ske gennem et forøget salg af egne varemærker, enten via et organisk forløb eller via tilkøb af brands.
Ledelsen forventer i 2014/15 en omsætning, der lander på niveauet 400 - 425 millioner kroner, mens indtjeningsbidraget forventes at lande i niveauet 9 til 18 millioner kroner.
Stylepit har dog for nyligt offentliggjort, at man vil fusionere med norske Conseptor AS, der har de fire brands Solid, Peppercorn (PEP), Desires og Tailored Originals og driver 37 Solid-butikker i Danmark.
LÆS OGSÅ: Stylepit vil drive fysiske butikker
Godkender myndighederne den fusion, vil det dog også have betydning for forventningerne til det kommende regnskabsår. I så fald vil Stylepits omsætning ligge i niveauet 850 millioner kroner, lyder det i regnskabet.
Et begivenhedsrigt år
Det har været et begivenhedsrigt år for den danske onlinegigant, der både har været igennem et navneskift og en udskiftning i såvel ledelsen som bestyrelsen.
LÆS OGSÅ: SmartGuy skifter navn - er det smart?
Prominente navne som Christian Stadil og Claus Nyengaard har forladt virksomheden, mens stifterne selv er kommet tilbage ved roret i bestyrelsen.
LÆS OGSÅ: Stifterne er tilbage ved roret i Stylepit
Samtidig fik topchef Thomas Wandahl kun otte måneder som adm. direktør, inden parterne blev enige om at skilles, og Marc Jeilman, der kom fra en intern stilling som finansdirektør overtog posten som adm. direktør.
LÆS OGSÅ: Stylepit udskifter topchefen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter