Storsatsende sengekæde ansætter ny landechef
En af Lars Larsen Groups kæder har fundet en ny landechef til de mange aktiviteter på det svenske marked.
Sengespecialisten, som er ved at skifte navn til Seng, sætter en ny profil i spidsen for den svenske del af forretningen.
Den nye country manager hedder Steffen Reiter. Han kan trække på mange års erfaring fra branchen - senest var han salgs- og marketingchef for Viking Beds of Sweden, og går man længere tilbage, dukker ansættelser hos Royal Auping og Jysk blandt andet op på cv’et.
I 2021 gik Sengespecialisten ind på det svenske marked ved at overtager butikskæden Sängjätten. De 21 butikker går nu under navnet Seng.
- Min motivation for at starte som country manager i Seng bunder ud i min passion for sengebranchen og retailbranchen generelt. Skiftet føles som at komme hjem, siger Steffen Reiter i en pressemeddelelse fra Sengespecialisten. Han har gennem 20 år været bosat i Sverige.
- Jeg mener, at retail aldrig har været mere spændene end nu og især i denne ”efter pandemi-tid”, hvor mulighederne for vækst er mange. Der skal tænkes kreativt og fokuseres på de positive ting, man kan påvirke - Og det er jeg parat til, siger Steffen Reiter.
En større navneoperation venter
Udover opkøbet af Sängjätten satte Sengespecialisten også tænderne i netbutikken Sengetid i 2021. Det trak spor efter sig i det seneste årsregnskab, hvor underskuddet lød på godt 30 millioner kroner.
Næste store opgave bliver at skifte navnet på alle SengeSpecialistens butikker.
På det svenske marked kører de i alt 21 forhenværende Sängjätten-butikker allerede under det nye navn, og nu er tiden så kommet til det danske marked, hvor SengeSpecialisten har 32 butikker.
- Med det nye navn får vi skabt en samlet kæde på tværs af landene med et mere ensrettet sortiment og en sammenhængende visuel identitet, siger Martin Amstrup Bang, adm. direktør i Sengespecialisten.
Fordi SengeSpecialisten allerede er et kendt navn, så kommer operationen til at kræve en del markedsføringsarbejde.
- Mens svenskerne skal lære hele vores stærke koncept at kende, skal de danske kunder kun vænne sig til et nyt navn og logo. Den gode, specialiserede service, som de kender, bliver der ikke rykket ved og vi er sikre på, at et samlet brand er det rigtige for forretningen på lang sigt, siger Martin Amstrup Bang.
SengeSpecialisten har siden 2020 været ejet 100 procent af Lars Larsen Group.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter