Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Stor udskiftning på chefgangen inden Jensen’s Bøfhus-frasalg





Thursday den 21 April 2016 kl. 09:11 - Kilde: Berlingske Business

Tidligere medarbejdere kritiserer ejer Palle Skov Jensen for en dårlig ledelsesstil. - Nødvendigt med udskiftninger, lyder svaret.

Som dagbladet Børsen kunne fortælle tidligere på ugen, er Jensen's Bøfhus efter flere år med underskud endt med en gæld på 228 millioner kroner, hvilket har fået stifter, ejer og direktør Palle Skov Jensen til at gå i gang med at sælge ud af bøfkæden.

En potentiel køber kan dog konstatere, at Jensen’s Bøfhus ikke alene har haft svært ved at tjene penge, men at selskabet tillige har været plaget af uro på chefgangene.

Det skriver Berlingske Business.

De seneste år har en stribe ledende medarbejdere i selskaberne Jensen’s Bøfhus A/S og Jensen’s Køkken A/S forladt imperiet, ligesom man sidste år skilte sig af med topchefen i Jensen’s Food A/S, Per Vinther Møller.

Berlingske Business har været i kontakt med en række af de nu forhenværende medarbejdere. Ingen ønsker at stå frem med navn og give en forklaring på den store udskiftning, men en række af dem giver en identisk årsag til deres brud med Jensen’s Bøfhus – samarbejdsvanskeligheder med Palle Skov Jensen, fordi ejeren af bøfkæden angiveligt har haft svært ved at overholde den rollefordeling, man havde lavet, og at Palle Skov Jensen har haft tendens til at blande sig i mange sager.

LÆS OGSÅ: Presset Palle Skov Jensen sætter sit livsværk til salg

Roses for faglighed

Omvendt roser de tidligere medarbejdere Palle Skov Jensens faglighed og den visionærhed, der i første omgang skabte den landsdækkende restaurantkæde.

Palle Skov Jensen selv erkender, at der har været stor udskiftning i ledelsen, men han kalder det samtidig nødvendigt.

- Der har været stor udskiftning, men jeg oplevede, at der i for høj grad var fokus på den mere akademiske tilgang til ledelse med flotte regneark i stedet for fokus på gæsten ude restauranten. Det har været vigtigt for mig, siger Palle Skov Jensen til Berlingske Business.

LÆS OGSÅ: Jensen's Bøfhus: Derfor er Club Jensen’s en kæmpe succes

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD