Stor kæde vil være mere kendt: Hyrer komiker som blikfang
Kendt komiker bliver hovedperson i et nyt reklameunivers fra en butikskæde, som føler sig lidt overset trods sin store størrelse.
Bare fordi man er stor og har mange butikker, så betyder det ikke, at kendskabsgraden hos forbrugerne helt automatisk følger med.
Hos El-salg, der har 140 danske butikker, sidder de i sådan en situation. Kæden er ikke nær så kendt, som størrelsen tilsiger, og det har fået ledelsen til at gå i offensiven med et nyt reklameunivers.
Blikfanget bliver den kendte komiker Torben Chris, som er kendt fra en række standupshows og tv-programmer. Han fik også et slags folkeligt gennembrud, da han startede en ophedet debat om at gå i bad med sine børn.
I reklamerne for El-Salg skal han spille butiksindehaveren Elton.
- Med Torben Chris i hovedrollen er det naturligvis en kampagne fyldt med humor. Men samtidig rummer payoff’et ”Det’ sgu service” også et mere seriøst budskab om vores lokale fagmænds dedikation i deres arbejde, siger Mikael Jensen. Han er marketingchef i El-salg.
- Det er noget, vi skal værne om og være stolte af. Vi håber, at kampagne kan være med til at styrke fællesskabet på tværs af vores butikker – og måske tiltrække flere butikker til vores indkøbssamarbejde, siger han.
En bredere målgruppe
Beslutningen om at sætte en større reklamekampagne i søen er taget på baggrund af et skift i strategien. El-Salg retter mere fokus på den digitale del af forretningen og forsøger dermed at få flere målgrupper i tale.
- Vi er en frivillig kæde med en stærk, lokal forankring. Kunderne kender vores butikker lokalt, men det er ikke sikkert, at de forbinder deres lokale butik med EL-Salg-kæden, fordi ejerens navn også står på facaden, siger Mikael Jensen.
- Vi har styrket vores onlinehandel og også opbygget et stærkt shop-in-shop-koncept, som vi kommer til at rulle ud i endnu flere Kvickly- og SuperBrugsen-butikker i løbet af året. Det gør det muligt for os at nå bredere ud, og derfor har vi også brug for et nyt og bredere mediemix for at hæve vores kendskabs- og overvejelsesgrad hos en bredere målgruppe, fortsætter han.
Det er Envision, der sammen med EL-Salg-kæden har skabt det kreative univers, mens M2 Film har produceret filmene, der både skal bruges til tv og sociale medier.
LÆS OGSÅ: Hårdt prøvet elektronikkæde presser egenkapitalen op i plus
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter