Stor aftale: Fransk dagligvarekæmpe finder vej til det danske marked
Nu giver en aftale Coop adgang til hele sortimentet af private labels hos en af verdens absolut største dagligvarekoncerner.
De fire nordiske Coop-selskaber har skrevet under på en aftale med franske Carrefour, som er et af verdens største dagligvarekoncerner.
Det betyder, at Coop kan få alle Carrefours egne mærker inden for fødevarer og nonfood på hylderne - inklusiv franske, italienske og spanske mærker - mens der også bliver lagt op til at udvikle fælles synergier.
- Aftalen vil betyde, at kunderne i de nordiske butikker vil få mulighed for et større udvalg af spændende varer, siger Jan Lundgren, adm. direktør i Coop Trading.
- Vi får adgang til Carrefours fulde sortiment og volumen. Dermed bliver vi i stand til at fortsætte den rejse vi har været på de seneste år med flere, nye og bedre produkter, siger han.
Carrefour Gruppen har 12.800 egne butikker i ni lande og 1.867 butikker gennem lokale partnere i 38 lande. Den årlige omsætning lyder på lige under 80 milliarder euro, og det gør koncernen til et at de største på sit felt.
- Vi er meget glade for at gå i samarbejde med en ledende partner, som har vist stærk vækst og excellent butiksdrift på dets hjemmemarkeder. Coop vil givet blive en af vores bedste ambassadører for Carrefours mærker inden for dagligvarer og nonfood, siger Patrick Lasfargues, der er Carrefour's Executive Director for International Partnerships.
Aftalen er indgået med Coop Trading, som er et fælles indkøbsselskab mellem SOK Finland, Coop Danmark, Coop Norge og Coop Sverige. Tilsammen har den en årlig omsætning på 27,4 milliarder euro - noget lavere end hos Carrefour.
LÆS OGSÅ: Historisk regnskab fra Coop: Særligt en kæde skæpper i kassen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Genvalgt Coop-formand har fået bestyrelsen på plads
Succes på Sjælland får Coop til at rulle koncept ud i jyske butikker
Coop henter nye topfolk ombord til global satsning
Dyst i kommentarsporet: Salling Group og Coop sender stikpiller til hinanden
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter