Søstrene Grene kaster sig over ny kategori
Kæden har lanceret en ny produktkategori. I weekenden førte det til et omsætningsniveau, der normalt kun ses i julen.
Nu forsøger Søstrene Grene med en helt ny produktkategori.
Den danske familievirksomhed havde i weekenden premiere på sin helt nye designer-interiørkollektion, og det var noget, som kunderne tog godt imod. I Aarhus var der kø på flere hundrede meter foran butikken, da kollektionen blev lanceret. Og kædens butikker kunne melde om et omsætningsniveau, der ellers normalt kun ses ved juletid.
- Vi har glædet os meget til at introducere vores nye interiørkollektion med egne designs, men vi havde ikke turde håbe på, at der ville være så stor interesse for produkterne. Mange af vores butikker i Danmark og Europa har slået deres omsætningsrekord, og produkterne blev revet væk, siger Cresten Grene, der er kreativ direktør i Søstrene Grene, i en udtalelse.
Naturlig forlængelse af eksisterende sortiment
I interiørkollektionen hører bl.a. trækasser i asymmetrisk design, en minimalistisk trådkurv i sort metal, pudebetræk med tekst, trælysestager, opbevaringsæsker, trærammer med egne kunstnerkort og et sofabord i let og elegant design. Og ifølge Søstrene Grene var det alle produkterne, der blev taget godt imod.
De nye interiørprodukter er udviklet og designet af kædens egne designere og findes kun hos Søstrene Grene. Selvom man normalt ikke forbinder kæden med møbler, mener adm. direktør Mikkel Grene alligevel, at de nye produkter falder godt i tråd med det resterende sortiment.
- Vi har lyttet til vores kunder, og de har efterspurgt æstetiske boligprodukter til en god pris. Her har vi følt, at vi kunne bidrage, og det er faktisk en naturlig forlængelse af vores eksisterende varegrupper, siger Mikkel Grene.
Søstrene Grene har i dag mere end 70 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Spanien, Japan, Island og Frankrig. De fleste af kædens butikker er drevet på franchisebasis.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter