Smykkegigant presses af butiksdød
En blodrød bundlinje og et dårligt salg har fået banken til at kræve ændringer i smykkevirksomheden Pilgrim.
Det kan i den grad mærkes hos Pilgrim, at mange mindre selvstændige butikker har måttet dreje nøgle om.
Den danske smykkegigant må i 2013 melde om underskud på 10 millioner kroner og faldende salg, skriver Børsen.
Det har fået Jyske Bank til at stile krav om en ændret forretningsmodel. I den nye model vil Pilgrim gå væk fra de små selvstændige butikker, der tidligere udgjorde størstedelen af salget, og i stedet satse på store kæder som Salling og Matas i Danmark samt udenlandske kæder.
Samtidig kan det også ende med, at smykkegiganten kommer til at lukke flere af sine egne butikker rundt om i de danske storcentre, siger bestyrelsesformand Lars Bonderup Bjørn til Børsen.
Direktør Claus Wædeled forventer endnu et underskud i 2014, men satser på overskud i 2015.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter