Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Smykkevirksomheder kæmper mod hinanden

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 14 February 2013 kl. 06:30

På trods af fremgang er der stadig hård konkurrence mellem de danske smykkeproducenter.

Selvom overskuddet i den danske smykkebranche er steget med 135 procent i løbet af de sidste to år, er mange smykkevirksomhederne stadig i hård modvind og må kæmpe en kamp om markedsandele.

Det skriver Berlingske Business.

Pandora og Georg Jensen står for en stor del af den samlede fortjeneste, og er dermed de stærkeste aktører på det danske smykkemarked. Det er især Pandora, der har drevet det store samlede overskud.

Udlandet er også en udfordring

Det er heller ikke helt nemt for de danske smykkevirksomheder at slå igennem i udlandet. I hvert fald ikke når det drejer sig om BRIK-landene Brasilien, Rusland, Indien og Kina, som ellers er yderst potentielle vækstmarkeder, som detailfolk.dk kunne fortælle i går.

LÆS OGSÅ: BRIK-lande er en stor udfordring for danske smykkevirksomheder

De danske virksomheder tager forskellige redskaber i brug, når der skal sættes ind på de internationale markeder,

Forleden kunne detailfolk.dk og flere andre medier eksempelvis fortælle, at Dyrberg/Kern efter nogle hårde regnskabsår forsøger at sætte fokus på international vækst ved at skifte den nuværende direktør Michael Brock Jeppesen ud med den ene af de to stiftere Henning Kern.

LÆS OGSÅ: Stifter af dansk smykkegigant bliver direktør



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD