Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Smykkegigant åbner sin største nordiske konceptbutik i København

Foto: detailfolk.dk



Friday den 19 April 2013 kl. 08:10 af: Freja Thorbech

I dag slår en dansk smykkegigant dørene op til en ny stor konceptbutik i København. Den skal give kunderne en ny og anderledes købsoplevelse. 

Den står på lyserøde bobler og bløde dj toner, når Pandora i dag slår dørene op til en ny butik på Amagertorv i København.

Den nye konceptbutik er 80 kvadratmeter stor og dermed den største af sin art i Norden. Og det er ikke tilfældigt, at denne butik kommer til at ligge i netop København

LÆS OGSÅ: Pandora i overraskende stærk vækst

- Danskerne har et blandet billede af Pandora. Det kan være svært at holde produkt og aktiekurser adskilt. Det, vi blandt andet vil med den nye butik, er at give danskerne det billede af Pandora, som vi er blevet kendt på ude i verden, forklarer Kasper Grue, der er chef for Pandora Nordic.

Vil følge vigtig detailtrend

Den nye butik skal ifølge Kasper Grue give kunderne en anderledes købsoplevelse.

Pandora vil følge en vigtig trend i detailbranchen, som den nordiske chef mener, at man har været for dårlig til at følge i smykkebranchen generelt.

- Vi har en ambition om, at kunderne skal have mulighed for at røre og mærke varerne. Vi arbejder med at få brudt disk-systemet op og få ekspedienterne ud på gulvet, så disken ikke er en barriere, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Derfor vælger kunder de fysiske butikker

Dermed ønsker Pandora at gøre op med den tendens, der har været i smykkebranchen til at ekspedienten viser varerne frem til kunden bag en disk i frygt for tyveri.

LÆS OGSÅ: Pandora satser på kvalitet i detailledet

Ikke tilfældigt placeret

Adressen på Amagertorv i København er ikke tilfældigt udvalgt. Pandora har gennem et stykke tid været på udkig efter en god placering til den nye butik.

- Vi vil gerne eksponere butik og brand over for både danskere og turister. Når du står på Amagertorv, ser du mange både danske og internationale detailikoner med dyre koncepter, som vi gerne vil spille op imod med vores produkter, som også almindelige kvinder har adgang til, siger Kasper Grue.

Han forklarer, at det er noget, man før har set virker godt.

Smykkekæden har valgt selv at drive den nye butik i stedet for at lade en franchisetager gøre det.

Pandoras smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter. Kæden har omkring 900 konceptbutikker på verdensplan og sælges derudover hos en lang række forhandlere. Smykkegiganten blev stiftet i Danmark i 1982, og i 2012 udgjorde den samlede omsætning 6,7 milliarder danske kroner.

LÆS OGSÅ: Forhandleroprør: Pandora på brandudsalg efter fyringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD