Små kæder presser dagligvaregiganter
Selvom de kun sidder på en lille del af markedet, presser to mindre discountkæder de store spillere på dagligvaremarkedet.
De store spillere på dagligvaremarkedet bliver presset af Lidl og Aldi.
På trods af at de to discountkæder kun sidder på seks procent af dagligvaremarkedet, spiller de en stor rolle i kampen om kunderne, skriver epn.dk.
Det er ikke overraskende, mener en ekspert.
- De seneste 30 år har discountkæderne vokset konstant. Og det er klart, at når vi enten har en kartoffelkur eller den nuværende finanskrise, så går mange forbrugere derhen, hvor de får mest for pengene. Det siger Henning Bahr, der er adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, til epn.dk.
Han undrer sig samtidig over, hvorfor de andre spillere på markedet forsøger at hamle op med de to discountkæders prisniveau.
- Der er også andre parametre, der får kunder til at vælge et produkt som f.eks kvalitet og udbuddet af produkter, siger Henning Bahr til epn.dk.
(epn.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter