Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Små kæder presser dagligvaregiganter

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 30 October 2012 kl. 07:30

Selvom de kun sidder på en lille del af markedet, presser to mindre discountkæder de store spillere på dagligvaremarkedet.

De store spillere på dagligvaremarkedet bliver presset af Lidl og Aldi.

På trods af at de to discountkæder kun sidder på seks procent af dagligvaremarkedet, spiller de en stor rolle i kampen om kunderne, skriver epn.dk.

Det er ikke overraskende, mener en ekspert.

- De seneste 30 år har discountkæderne vokset konstant. Og det er klart, at når vi enten har en kartoffelkur eller den nuværende finanskrise, så går mange forbrugere derhen, hvor de får mest for pengene. Det siger Henning Bahr, der er adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, til epn.dk.

Han undrer sig samtidig over, hvorfor de andre spillere på markedet forsøger at hamle op med de to discountkæders prisniveau.

- Der er også andre parametre, der får kunder til at vælge et produkt som f.eks kvalitet og udbuddet af produkter, siger Henning Bahr til epn.dk.

(epn.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD