Skokæde i vild kampagne: Had os!
Had er temaet for en ny kampagnevideo fra stor skokæde. Det giver flere positive reaktioner på Facebook.
I en ny kampagnevideo fra skokæden Bianco siger en robot udstyret med kunstig intelligens, at had er den største trend i 2018.
- Had kvinder. Had mænd. Had børn. Had din nabo, han hader allerede dig. Had broccoli. Had de fattige. Had de rige.
Sådan lyder starten på en lang tirade om had, som robotten fremfører med monoton stemme gennem det meste af videoen. Den sidste sætning lyder noget overraskende: Had Bianco.
I et interview til mediet Bureaubiz forklarer Karina Stokholm - head of retail hos Bianco - om hensigten med den kontroversielle video.
- Det primære formål med kampagnen er i høj grad at skabe awareness ved at sætte fokus på et yderst aktuelt emne i nutidens samfund. Selvom vi lever af at sælge sko, mener vi ikke, at det fratager os retten til at tale om vigtige emner i samfundet – som sagt har vi en mening om andet end blot mode, siger hun til Bureaubiz
- Derfor handler kampagnen om en tendens i nutidens samfund, som vi alle sammen er en del af og spiller en rolle i – også selvom man er et sko-brand. Vores håb er, at kampagnen fremhæver det absurde i, hvor omfattende had-problemet er blevet, og forhåbentlig kan det skabe en form for modreaktion eller i det mindste lidt større eftertanke, fortsætter hun.
Shitstorm udebliver - indtil videre
Torsdag eftermiddag havde videoen fået over 740.000 visninger og over tusind delinger på Biancos Facebookside. Trods den kontroversielle form er mange af reaktionerne i kommentarfeltet positive.
- Elsker den her reklame, så modigt at sætte ord på, hvad der egentlig sker... jeg håber flere følger jeres spor, så vi måske stopper op og vender kursen, lyder en typisk kommentar fra en kvindelig bruger.
For et år siden fik Bianco en del kritik for kampagnen “Women need more,” som mange forbrugere fandt sexistisk. Men denne gang ser kampagnen ud til at falde i bedre jord - indtil videre, i hvert fald.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter