Skaber ny brancheorganisation for tøjbutikker
Velkendt navn står i spidsen for en ny gren af Dansk Mode & Textil, som vil være brancheorganisation for landets mode- og livsstilsbutikker.
Hidtil har Dansk Mode & Textil primært været en brancheorganisation for producenter og engrosvirksomheder.
Det forsøger organisationen nu at ændre på med lanceringen af DM&T Detail, som henvender sig til butikker inden for mode- og livsstil.
- Mode- og tekstilbranchen bidrager direkte med 42 mia. til det danske BNP og beskæftiger 52.000 mennesker i Danmark. Detailhandlen spiller en afgørende rolle i dette, og i DM&T har vi en ambition om at favne hele branchen, så DM&T Detail en er naturlig og central del af den ambition, siger Thomas Klausen, adm. direktør for Dansk Mode & Textil.
Et af branchens velkendte navne - Jens Birkeholm - står i spidsen for projektet som markedschef. Han har tidligere været direktør i Dansk Detail gennem næsten 20 år.
- Jeg er meget glad for, at Jens har takket ja til at stå spidsen for denne satsning, siger Thomas Klausen og fortsætter:
- Han kender branchen til bunds, og derfor har han alt, der skal til, for at sikre, at vi får integreret detailhandlen på bedste vis. I kombination med vores dygtige rådgivere er Jens garant for, at detailhandlen får kompetent, branchenær personlig rådgivning, og jeg glæder mig til at byde en masse butikker velkommen i DM&T, siger han.
En unik hjørnesten
DM&T Detail skal yde medlemmerne rådgivning om blandt andet ansættelsesforhold, markedsføringsret og persondata.
Samtidig handler det om at varetage branchens politiske interesser og sikre de rette uddannelsestilbud.
- Detailhandlen er en unik hjørnesten i erhvervslivet. Den spiller en væsentlig rolle i stort set alle danskeres hverdag, og vi har behov for en stærk og levende detailhandel, siger Jens Birkeholm.
- Derfor vil DM&T også spille en aktiv rolle for at udvikle detailhandlen og være den sparringspartner, der både hjælper butikkerne med de daglige spørgsmål og sikrer den langvarige positive udvikling, siger han.
DM&T Detail gik i luften 1. maj, og dermed har interesserede butikker nu mulighed for at tilmelde sig.
LÆS OGSÅ: Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter