Landsdækkende kæde holder modet oppe trods nedgang
Coronakrisen har været en klods om benet på landsdækkende kæde, men den har ikke stoppet udviklingen af nye tiltag, forklarer direktør.
I årsregnskabet for 2020/21, som netop er offentliggjort, må taske- og kuffertkæden Neye se omsætningen falde.
Det skyldes først og fremmest mindre rejseaktivitet som følge af coronakrisen, forklarer den adm. direktør, Camilla Raffnsøe, i en pressemeddelelse.
Til gengæld kan Neye stadig fremvise et plus på bundlinjen, der løber op i 1,8 millioner kroner. Samtidig skal det bemærkes, at kæden i perioden har doneret 7,4 millioner kroner til dansk kræftforskning.
For at sikre forretningen i fremtiden er Neye slået ind på en strategi, hvor bæredygtihed fylder mere, lyder det fra direktøren.
Allerede sidste efterår udvidede Neye således deres bæredygtige sortiment med mærket ”Again”, som er tasker produceret af genbrugsmaterialer, og desuden skulle et nyt bæredygtigt børnemærke være trapperne.
- I Neye sætter vi ikke nye initiativer på standby på grund af corona. Tværtimod tror vi på udvikling og et øget fokus på inspiration og oplevelser for vores kunder og møder dem, hvor de er i forhold til bæredygtighed, siger Camilla Raffnsøe.
- Den mission vil vi fortsat arbejde med, ligesom vi også vil have stor fokus på at videreudvikle vores e-commerce forretning, der er i flot vækst, siger hun.
Neye-kæden består af 44 butikker fordelt over hele Danmark samt en netbutik.
LÆS OGSÅ: Modgang har fået landsdækkende kæde til at gå nye veje
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter