Neye fortsætter transformation med nyt mærke: - Vi gør det ordentligt
Et helt nyt mærke er seneste træk hos den landsdækkende Neye-kæde, som satte gang i en større transformation under coronakrisen.
Taske- og kuffertkæden Neye har valgt at etablere et bæredygtigt taskemærke under navnet Again.
Den primære målgruppe er yngre, modebevidste kvinder, skriver Neye i en pressemeddelelse.
Siden 1970’erne har Neye støttet dansk kræftforskning gennem årlige donationer, men nu venter også en intensiveret satsning på bæredygtighed, som lige nu er et af de varmeste tendenser i markedet.
- Vi har alle et ansvar for at skabe en mere bæredygtig verden. Med Again begynder vi med ét brand, men vi gør det ordentligt, som vi altid har gjort. For os er ansvarlighed nemlig også lig med ordentlighed, siger Camilla Raffnsøe, adm. direktør i Neye.
- Derfor har vi taget et grundigt kig på vores brands. Again er kun begyndelsen på rejsen mod at være en endnu mere ansvarlig virksomhed - også når det kommer til vores fodaftryk fra måden, vi producerer på, siger Camilla Raffnsøe.
Again-taskerne er GRS-certificerede - en forkortelse af Global Recycled Standard. De er lavet af nylon, plast og polyester fra overskudsproduktion i industrien eller brugte plastikflasker.
Forandringer i Neye
Mærket Again er ikke den eneste nyhed hos Neye-kæden på det seneste. Under coronakrisen valgte kæden at sætte gang i en større transformation.
Da kuffertsalget blev hårdt ramt af rejse-restriktionerne, reagerede Neye ved at lancere en varekategori inden for aktiv fritid, og det endte med at kompensere for den tabte omsætning.
I april fulgte så en satsning på boligtilbehør.
- Det er afgørende for os i Neye, at vi hele tiden tilpasser os den aktuelle efterspørgsel både online og i vores fysiske butikker, sagde Camilla Raffnsøe tidligere på året.
- Vi har under coronakrisen været markant udfordret på vores rejsekategori, men er lykkedes med at konvertere en del af det tabte over til danskernes nye måder at være sammen på. Desuden har vi investeret i vores online-shop, som har været i kraftig vækst, sagde hun.
LÆS OGSÅ: Modgang har fået landsdækkende kæde til at gå nye veje
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter