Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

NEYE vender syv års underskud til millionoverskud

Adm. direktør i NEYE, Camilla Raffnsøe, vil fortsat udvikle butiksnettet uden for storbyerne.
Foto: NEYE



Friday den 22 May 2015 kl. 11:43 af: Freja Thorbech

En strategi med butikker over hele landet har sikret taskekæden NEYE det første overskud i syv år.

Hos NEYE har man sat fokus på de lokale butikker rundt om i landet.

Den lændsdækkende strategi har nu givet pote og udmøntet sig i det første overskud i syv år.

23,4 millioner kroner kan NEYE skrive på bundlinjen i regnskabsåret 2013/14 mod et minus på 5,9 millioner kroner året før. Til gengæld er omsætningen faldet en smule fra 240 millioner kroner i 2012/13 til 232 millioner kroner sidste år.

Det er den landsdækkkende strategi, der får æren for det gode resultat. NEYE har skærpet selskabets fokus på butiksnetværket, fordi den fysiske detailhandel de seneste par år har været udfordret. Den adm. direktør Camilla Raffnsøe ser et fortsat potentiale i udvidelse og udvikling af butiksnetværket både i og uden for storbyerne.

- Vi skal både åbne og lukke butikker. Sådan er det i detailhandel. Vi skal hele tiden følge med og være opmærksomme på udfald og nye muligheder. Vi vil drive en sund forretning, og de aktuelle tal viser også tydeligt, at vi har opereret med den rigtige strategi. Vi oplever både fremgang og efterspørgsel i de små lokale områder og i storbyerne, siger hun i en udtalelse.

Støtter et godt formål med overskud

NEYE er fondsejet, og fonden støtter sygdomsbekæmpende forskning – nærmere bestemt kræftforskning - gennem sit overskud.

- Det er altid rart med sorte tal på bundlinjen, men det er også gode nyheder, fordi vi har arbejdet hårdt på at skabe overskud efter nogle år uden. Vi er en fondsejet virksomhed, og netop derfor er vi ekstra glade, fordi overskuddet uddeles til større donationer til kræftforskning, siger Camilla Raffnsøe.

Hun fremhæver samtidig, at en del af NEYE's succes også skal findes i, at man har fastholdt kædens identitet og brand.

- En vigtig del af succesen er at holde fast i det, som NEYE er. Det behøver ikke være premium og dyrt for at være smart. Kvalitet er ikke nødvendigvis er lig med high-end mærkevarer. Vi står ved de gode, prisvenlige kvalitetsprodukter. Det er et aktivt valg, vi har truffet, og det giver altså pote nu, siger Camilla Raffnsøe.

NEYE består af 36 butikker fordelt over hele Danmark samt en webshop. Kæden beskæftiger omkring 300 medabejdere.

LÆS OGSÅ: Danske iværksætterbrødre vil konkurrere med modegiganter



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD