NEYE vender syv års underskud til millionoverskud
En strategi med butikker over hele landet har sikret taskekæden NEYE det første overskud i syv år.
Hos NEYE har man sat fokus på de lokale butikker rundt om i landet.
Den lændsdækkende strategi har nu givet pote og udmøntet sig i det første overskud i syv år.
23,4 millioner kroner kan NEYE skrive på bundlinjen i regnskabsåret 2013/14 mod et minus på 5,9 millioner kroner året før. Til gengæld er omsætningen faldet en smule fra 240 millioner kroner i 2012/13 til 232 millioner kroner sidste år.
Det er den landsdækkkende strategi, der får æren for det gode resultat. NEYE har skærpet selskabets fokus på butiksnetværket, fordi den fysiske detailhandel de seneste par år har været udfordret. Den adm. direktør Camilla Raffnsøe ser et fortsat potentiale i udvidelse og udvikling af butiksnetværket både i og uden for storbyerne.
- Vi skal både åbne og lukke butikker. Sådan er det i detailhandel. Vi skal hele tiden følge med og være opmærksomme på udfald og nye muligheder. Vi vil drive en sund forretning, og de aktuelle tal viser også tydeligt, at vi har opereret med den rigtige strategi. Vi oplever både fremgang og efterspørgsel i de små lokale områder og i storbyerne, siger hun i en udtalelse.
Støtter et godt formål med overskud
NEYE er fondsejet, og fonden støtter sygdomsbekæmpende forskning – nærmere bestemt kræftforskning - gennem sit overskud.
- Det er altid rart med sorte tal på bundlinjen, men det er også gode nyheder, fordi vi har arbejdet hårdt på at skabe overskud efter nogle år uden. Vi er en fondsejet virksomhed, og netop derfor er vi ekstra glade, fordi overskuddet uddeles til større donationer til kræftforskning, siger Camilla Raffnsøe.
Hun fremhæver samtidig, at en del af NEYE's succes også skal findes i, at man har fastholdt kædens identitet og brand.
- En vigtig del af succesen er at holde fast i det, som NEYE er. Det behøver ikke være premium og dyrt for at være smart. Kvalitet er ikke nødvendigvis er lig med high-end mærkevarer. Vi står ved de gode, prisvenlige kvalitetsprodukter. Det er et aktivt valg, vi har truffet, og det giver altså pote nu, siger Camilla Raffnsøe.
NEYE består af 36 butikker fordelt over hele Danmark samt en webshop. Kæden beskæftiger omkring 300 medabejdere.
LÆS OGSÅ: Danske iværksætterbrødre vil konkurrere med modegiganter
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter