Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Shell lancerer næste skridt i udskældt Lego-kampagne

Foto: Greenpeace illustration



Friday den 7 November 2014 kl. 06:10 af: Steffen Moses

Selvom Lego har fået drøje hug for samarbejdet med Shell, fortsætter kampagnen, som Shell kalder en ’kæmpe succes’.

Shell gnider nu salt i det sår, Lego har fået, efter legetøjsvirksomheden indledte et marketingsamarbejde med oliegiganten.

For en måned siden meddelte Lego, at legetøjsvirksomheden ikke forlænger samarbejdet med Shell, når kontrakten udløber. Reaktionen kom, fordi en million forbrugere havde skrevet under på en protest mod samarbejdet, og fordi Lego fik skarp kritik fra miljøorganisationen Greenpeace og på de sociale medier.

Men i modsætning til Lego er Shell fortsat glad for samarbejdet, og koncernen er nu klar til at tage endnu et skridt i kampagnen. Fra den 10. november til den 5. januar kan kunder, der tanker over 25 liter Shell V-Power få en ’limited-edition’ Lego-Ferrari.

- Sidste års Lego kampagne var en kæmpe succes, så jeg har store forventninger til, at bilisterne igen vil jagte vores eksklusive byggesæt fra den nye Shell V-Power Lego-samling. De næste par måneder byder i hvert fald på en enestående chance for V-Power entusiaster og barnlige sjæle,” siger Per Ollikainen, produktchef i Shell, i en pressemeddelelse.

Bilister og Lego-fans, som tanker andet Shell-brændstof, kan købe sig til en model for 25 kroner.

Aftalen mellem Shell og Lego blev lavet i 2011, og kampagnen er ifølge Politiken tidligere vurderet til at have en pr-værdi for Shell på over 600 millioner kroner.

Men kritikere mener ikke, at Lego kan tillade sig at have et reklamesamarbejde med Shell, som leder efter olie og gas i Arktis

Shells kampagne kører på 227 bemandede servicestationer i Danmark, herunder Shell 7-Eleven.

LÆS OGSÅ: Lego dropper omstridt Shell samarbejde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD