Shell lancerer næste skridt i udskældt Lego-kampagne
Selvom Lego har fået drøje hug for samarbejdet med Shell, fortsætter kampagnen, som Shell kalder en ’kæmpe succes’.
Shell gnider nu salt i det sår, Lego har fået, efter legetøjsvirksomheden indledte et marketingsamarbejde med oliegiganten.
For en måned siden meddelte Lego, at legetøjsvirksomheden ikke forlænger samarbejdet med Shell, når kontrakten udløber. Reaktionen kom, fordi en million forbrugere havde skrevet under på en protest mod samarbejdet, og fordi Lego fik skarp kritik fra miljøorganisationen Greenpeace og på de sociale medier.
Men i modsætning til Lego er Shell fortsat glad for samarbejdet, og koncernen er nu klar til at tage endnu et skridt i kampagnen. Fra den 10. november til den 5. januar kan kunder, der tanker over 25 liter Shell V-Power få en ’limited-edition’ Lego-Ferrari.
- Sidste års Lego kampagne var en kæmpe succes, så jeg har store forventninger til, at bilisterne igen vil jagte vores eksklusive byggesæt fra den nye Shell V-Power Lego-samling. De næste par måneder byder i hvert fald på en enestående chance for V-Power entusiaster og barnlige sjæle,” siger Per Ollikainen, produktchef i Shell, i en pressemeddelelse.
Bilister og Lego-fans, som tanker andet Shell-brændstof, kan købe sig til en model for 25 kroner.
Aftalen mellem Shell og Lego blev lavet i 2011, og kampagnen er ifølge Politiken tidligere vurderet til at have en pr-værdi for Shell på over 600 millioner kroner.
Men kritikere mener ikke, at Lego kan tillade sig at have et reklamesamarbejde med Shell, som leder efter olie og gas i Arktis
Shells kampagne kører på 227 bemandede servicestationer i Danmark, herunder Shell 7-Eleven.
LÆS OGSÅ: Lego dropper omstridt Shell samarbejde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter