Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Lego dropper omstridt Shell samarbejde

Greenpeace fejrer allerede sejren på deres kampagneside. Lego's topchef er fortsat ikke enig med Greenpeace's metoder, og mener at organisationen burde rette skytset mod Shell.
Foto: Greenpeace illustration



Thursday den 9 October 2014 kl. 09:26 af: Newspaq

Greenpeace har via en million protester nu fået Lego til at kaste klodserne i ringen, og stoppe et omstridt samarbejde med Shell.

Lego sætter nu punktum for et samarbejde med Shell, som har fået en million forbrugere til at skrive under på en protest, og som har fået skarp kritik fra miljøorganisationen Greenpeace.

Lego forlænger ikke samarbejdet med Shell, når kontrakten udløber, siger Jørgen Vig Knudstorp, koncernchef i Lego, skriver Politiken. Lego-bossen understreger dog, at Lego "ikke er enig med Greenpeaces metoder".

- Som vi har sagt før, så er vi af den klare overbevisning, at Greenpeace burde kommunikere direkte med Shell, skriver Jørgen Vig Knudstorp ifølge Politiken i en udtalelse om sagen.

- Vi mener, at Legos brand, og alle, der holder af kreativ leg, aldrig burde have været en del af kontroversen mellem Greenpeace og Shell, lyder det.

Vil ikke bryde eksisterende kontrakt

Ifølge Jørgen Vig Knudstorp vil Lego ikke vil bryde den nuværende kontrakt fra 2011 med Shell, som giver Shell ret til at sælge særlige legomodeller af Ferrarier på sine tankstationer. Kampagnen er ifølge avisen tidligere vurderet til at have en pr-værdi for Shell på over 600 millioner kroner.

- Vi vil gerne gøre det klart, at som tingene står, vil vi ikke forny den fælles marketingkontrakt med Shell, når den nuværende kontrakt udløber, skriver Jørgen Vig Knudstorp og tilføjer, at koncernen ud over sin erklæring ikke vil kommentere sagen yderligere.

Lego oplyser ikke, hvornår kontrakten med Shell udløber, men ifølge Politiken har det været fremme, at det sker i år eller næste år.

Miljøorganisationen Greenpeace har siden juli indsamlet underskrifter mod Legos samarbejde med Shell på sin hjemmeside, og for nylig rundede antallet af underskrifter en million.

Kritikken af samarbejdet lyder, at Lego kan ikke tillade sig at have et reklamesamarbejde med Shell, som leder efter olie og gas i Arktis.

/ritzau/

LÆS OGSÅ: Modekæde i unåde på sociale medier



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD