Sender nye medarbejdere i butiks-praktik
En televirksomhed udnytter sine salgskanaler og giver alle nyansatte i den digitale afdeling en praktikdag i en fysisk butik.
Alle skal være i stand til at lytte til kunderne. Det gælder også for de nyansatte i televirksomhedens 3’s Digital-afdeling, skriver FDIH.
De bliver alle sendt ud på en obligatorisk endagspraktik i en af virksomhedens fysiske butikker og skal desuden lytte med hos kundeservice - alt sammen for at blive klogere på kundernes behov.
- En stor del af vores arbejde med at optimere brugeroplevelsen online er naturligvis baseret på kundedata, siger Morten Storm Lind til FDIH. Han er Head of Digital hos 3.
- Men med ensidig brug af data risikerer man, at kunderne bliver en abstrakt størrelse, som man kun kender gennem sit web analytics tool og spørgeskemaundersøgelser. Derfor satte vi os for at udnytte det potentiale, der ligger i, at vi kan møde vores kunder gennem mange forskellige kanaler, fortsætter han.
Mødet mellem den digitale og fysiske del af forretningen skal være med til at styrke samspillet. Det handler om at gøre hinanden bedre og ikke se hinanden som konkurrenter, lyder strategien fra 3.
3 har 30 fysiske butikker over hele landet ifølge sin hjemmeside.
LÆS OGSÅ: Butikker kæmper for at holde trit i omnichannel-kapløbet
Læs hele artiklen på FDIHFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter