Se fire vækstlys i en mørk modeverden
Vækst på op mod 60 procent. En række modeskabere satser på stor succes på nye markeder i 2013.
Modeleverandører har allerede solgt størstedelen af de varer, de forventer at sælge på hjemmemarkedet i år. Derfor er det med stor selvsikkerhed, at flere af dem spår høje vækstprocenter - en af dem på helt op mod 60.
Det skriver brancheorganisationen Dansk Mode og Textil.
LÆS OGSÅ: 2013 bliver et godt år for modebranchen
Nye markeder - nye vækstprocenter
Blandt de mærker, der ser lyst på fremtiden er herretøjsleverandøren Bruun & Stengade. Hjemmemarkedet er der fod på frem til september, så det er især de mere usikre eksportmarkeder, der skal trække væksten, heriblandt 200 nye kunder i Storbritannien, ekspansion på det canadiske marked og Tyskland.
Shoe the Bear har allerede 75 procent af sin omsætning på eksportmarkeder som Japan, Sydkorea, Australien, Canada, Rusland og Storbritannien. Og også her er der optimisme at spore fpr 2013, hvor Shoe the Bear har som målsætning at kickstarte sit salg på nettet. Ifølge Dansk Mode og Textil forhandler virksomheden i øjeblikket med både Zalando og Asos.
LÆS OGSÅ: Se vindere og tabere i modebranchen 2012
Kabooki producerer børnetøj for legetøjskoncernen Lego og har sat sig for at genopfinde brandet Lego Wear - med brandfornyelsen som et usikkert kort, regner Kabooki alligevel med vækst i 2013 - trukket af Rusland, Japan, Malaysia, USA og Canada.
The Masai Clothing Company er ved at etablere sig i Tyskland. Virksomheden kæmper for at sprede sit navn på det store marked, men er ikke gået tilbage - kun frem.
Såden ser deres forventninger til væksten i 2013 ud:
Lego Wear 14 procent, Kabooki samlet 8 procent.
The Masai Clothing Company 20 procent.
Bruun & Stengade 40-50 procent.
Shoe the Bear 50-60 procent.
(Dansk Mode og Textil)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter