Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Modevirksomheder trodser eksperter

Foto: detailfolk.dk



Friday den 25 January 2013 kl. 08:20

Eksperter råder modevirksomheder til at satse på nye markeder, men mange vil hellere udvide eksporten til allerede eksisterende markeder.

Der er nok af råd at hente hos eksperter, men mange danske modevirksomheder vælger alligevel at følge deres mavefornemmelser, når de beslutter, hvor de skal eksportere til.

Det skriver Børsen.

Ifølge flere eksperter, som avisen har talt med, er der store muligheder for vækst, hvis virksomhederne kaster sig ud på nye vækstmarkeder i stedet for at satse på Europa.

- Europa er generelt ved at udvikle sig til et museum, og væksten er begrænset. Men kun et fåtal af selv de større danske virksomheder er i dag på verdens hurtigst voksende detailmarked, Kina. Branchen har eksempelvis dér store uudnyttede muligheder, siger Henrik Spandet-Møller, der rådgiver danske modevirksomheder, til Børsen. 

LÆS OGSÅ: 2013 bliver et godt år for modebranchen

Satser på det kendte

Alligevel vælger mange at satse på markeder, de kender. Eksempelvis er indehaver af den århusianske virksomhed Lau Rie, Henrik Hansen, af den overbevisning, at der er mere at hente på allerede eksisterende markeder i Skandinavien, Tyskland og det øvrige Europa end på nye markeder. Derfor er det også målet for Henrik Hansen og Lau Rie på næste uges modemesser i København.

LÆS OGSÅ: Modegiganter kæmper om niche-markeder

(Børsen) 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD