Sådan prikker dansk modeportal hul på det kinesiske marked
Det første skridt ind på det kinesiske marked bliver taget i morgen, lyder meldingen fra dansk modeportal.
Modeportalen Miinto har Kina som næste stop på vækstrejsen.
Fredag åbner Miinto en digital flagskibsbutik på kinesiske JD.com, som samler en lang række modebutikker under samme paraply og når ud til svimlende 500 millioner brugere.
- Der er flere grunde til at vælge JD Worldwide som vores startpunkt i Kina, siger Konrad Kierklo, adm. direktør for Miinto.
- Men den vigtigste årsag er, at JD Worldwide er højt betroet af de kinesiske forbrugere, og at de sikrer, at kun autentiske produkter bliver solgt på platformen, og det er meget vigtigt for os, siger han.
Miinto er en salgskanal på nettet for en lang række selvstændige butikker, mærker og designere fordelt på flere europæiske markeder.
I det seneste årsregnskab oplevede Miinto en vækst på godt 48 procent, som sendte toplinjen forbi en milliard kroner for første gang siden opstarten i 2009. Indgangen på det kinesiske marked skal få kurverne til at stige endnu mere.
- Jo længere vi er i Kina, jo bedre kommer til at forstå de kinesiske forbrugere, så vi kan udvikle vores tilbud til at passe til kundernes præferencer, siger Konrad Kierklo.
LÆS OGSÅ: Imponeret Holch Povlsen har udset sig endnu en modeportal
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter