Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tvangslukninger får salget til at eksplodere i modeportals butikker





Friday den 18 December 2020 kl. 09:43 af: Kristian Holgersen

En dansk modeportal, der sælger tøj på nettet for en stribe fysiske butikker, kunne tydeligt mærke nedlukningen. Det var benzin på bålet.

Hos den danske modeportal Miinto er de klare i mælet, når de skal sætte ord på udviklingen siden tvangslukningen af shoppingcentre i onsdags.

Det har været som “benzin på et i forvejen kæmpe bål.” Lige nu ligger salget omkring 70 procent højere end gennemsnittet for december, og endnu voldsommere var det på aftenen for selve nedlukningen, hvor tallet var oppe at kysse 150 procent.

- Hele året har båret præg af en onlinehandel, der bare er vokset og vokset. Det er klart, at den akutte nedlukning, som rammer julehandlen hos en masse lokale centerbutikker før deres kollegaer ude i bybilledet, får betydning for deres butikssalg, siger Konrad Kierklo. Han er adm. direktør for Miinto.

- Men vi kan se i vores tal, at den satsning på onlinehandel, som mange lokale butikker allerede har taget tidligere på året, redder noget af tabet hjem, fortsætter han.

I alt er 1.800 fysiske butikker en del af Miinto-platformen - af dem er 250 danske butikker. Cirka en fjerdedel ligger i et af de ramte storcentre.

Kan redde lidt af salget

En af de virksomheder, som lige nu er hårdt ramt, er modekoncernen DK Company, hvor butikskæderne Companys og Designers har fået lukket 10 ud af 11 butikker.

Alle butikkerne er også en del af Miinto, så partner Line Høyrup håber at kunne redde lidt af det tabte.

- Jeg tror på, at vi her de sidste dage op til jul, kan redde mellem 30-40 procent af julehandlen i og med vi er gearet til onlinehandel via Miinto. Nu tager vi online-handskerne på og går i gang med målrettede kampagner, der kan rette op på noget af den tabte fysiske julehandel, siger hun.

På Miinto handler kunderne direkte med de selvstændige butikker, som er en del af platformen. 

LÆS OGSÅ: Dansk modeportal jubler over vækst: Men vejen er stadig lang

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD