Dansk modeportal jubler over vækst: Men vejen er stadig lang
CEO: LUKSUS SÆLGER
Forbrugerne køber flere dyre varer, lyder status fra Miinto.
Premium- og luksuskategorien er vokset med 256 procent i 2020 og udgør nu 22 procent af salget.
- Kombinationen af stærke skandinaviske brands, vintage luksustasker og internationale premium- og luksusbrands, har kunderne på tværs af alle markeder virkelig har taget til sig, siger Konrad Kierklo.
- Det har ført til, at vores kunder i gennemsnit placerer ordrer for mere end 2000 kroner per køb og køber oftere end før hos os.
For første gang runder dansk modeportal en milliard kr. i omsætning. - Vi ved også, at vi er i gang med et maraton, siger direktør.
Modeportalen Miinto - der er salgskanal på nettet for mere end 1.800 butikker, mærker og designere fordelt på syv lande - kan notere en samlet vækst på godt 48 procent gennem det seneste år.
Det løft er så stort, at toplinjen for første gang nogensinde når forbi en milliard kroner.
- Vi er stolte og ydmyg over, at vi nu rammer den milesten, det er noget alle i organisationen har arbejdet hårdt på. Men vi ved også, at vi er i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige rundet de første 10 km, siger Konrad Kierklo. Han er stifter og administrende direktør i Miinto.
På Miinto handler kunderne direkte med de selvstændige butikker, som er en del af platformen. Ifølge Konrad Kierklo er det en af virksomhedens store forcer: Forbrugerne værdsætter at købe tøj og sko af “rigtige” mennesker fra lokale butikker.
Sætter ekspansion et gear op
Flere af butikkerne henter i øjeblikket en større del af deres omsætning på de udenlandske markeder. For de danske gælder det 40 procent af salget.
- Der er en klar international tendens på tværs af vores markeder, og det åbner op for nogle helt nye muligheder – både hos os og for vores butikspartnere. Specielt for de af vores partnere, der har det rigtige udvalg og rette setup til at udvide til nye markeder, siger Konrad Kierklo.
Udviklingen har fået Miinto til at skrue op for den internationale ekspansion og rykke videre til syv nye, europæiske markeder i det kommende år.
Miinto blev stiftet i 2009 og opererer på syv markeder, herunder Danmark, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Polen og Schweiz.
Virksomheden beskæftiger 200 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i København samt regionale kontorer i Oslo, Amsterdam, Warszawa, Paris, Hamburg, Milano, London, Madrid og Zurich.
LÆS OGSÅ: Modeportal: Genåbning bremser ikke stærkt momentum
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter