Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan kan detailhandlen bekæmpe milliard-svind

Butikstyverier er en del af det samlede svind, der årligt koster detailhandlen over 1,5 milliarder kroner på bundlinjen
Foto: pressefoto



Tuesday den 22 September 2015 kl. 09:39 af: Søren Duran Duus

Et nyt sikkerhedskoncept skal reducere danske detailkæders svind, så de årligt opnår op mod 1,5 milliarder kroner mere på bundlinjen.

Godt nyt til detailbranchen.

Dansk detailhandel kan nemlig øge bundlinjen med op mod 1,5 milliarder kroner årligt, hvis der kommer styr på alle former for svind.

Sådan lyder beregninger foretaget af Gunnebo Nordic, der er en del af en international sikkerhedsvirksomhed, og som har udviklet et helt nyt koncept. Målet er, at selskabet skal reducere 335 danske detailkæders svind, så butikkerne årligt opnår 1,5 milliarder kroner mere på bundlinjen.

- Gunnebo i Danmark er først til at gennemføre det nye svindkoncept, der ikke mindst baserer sig på sikkerhedsrådgiver John Ravns erfaringer med svindreduktion i blandt andet dagligvarekæden Fakta, hvor han i samspil med ledelsen fra 1995 til 2009 præsterede en samlet besparelse på svindet på flere hundrede millioner kroner.

- Siden har han raffineret konceptet for andre detailhandelskæder inden for blandt andet byggemarkeder, og nu ser vi frem til at servicere vores kunder med denne særlige form for sikkerhedsrådgivning, siger administrerende direktør Tom Christensen, Gunnebo Nordic, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Svindlere kan snyde butikker med Mobilepay

Forskel på svind og butikstyverier

Sikkerhedsrådgiver John Ravn, der har 20 års erfaring med reduktion af svind og nu indgår som sikkerhedsrådgiver for en række detailkæder, har opbygget en beregningsmodel, der ifølge ham ret præcist kan angive, hvor stort et beløb en detailkæde kan henføre direkte til bundlinjen ved at sætte ind overfor svind.

- Mange sætter fortsat lighedstegn mellem svind og butikstyverier. Realiteten er, at langt det største svind sker ved fejlagtig varehåndtering, personalerelateret svind og forkert bogføring eller registrering af stregkoder ved kasseterminaler eller simple tastefejl. Ved at analysere kædernes regnskaber kan vi ofte ramme ret præcist, når vi skal beregne den mulige gevinst ved svindbekæmpelse, siger John Ravn.

Og tilføjer:

- Vi er faktisk så sikre på effekten, at vi tilbyder udvalgte kæder en 'no-cure-no-pay-ordning', hvor vi så i en periode deler effekten på bundlinjen.

LÆS OGSÅ: Tidligere direktør mistænkes for millionsvindel i Paradis Is



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD