Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan agerer kunderne i detailbranchen

Arkivfoto
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 17 December 2015 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Ny undersøgelse viser blandt andet, at 60 procent af danske handlende er tilknyttet mindst ét loyalitetsprogram.

Flere gange om ugen modtager redaktionen her på detailfolk.dk forskelligartede undersøgelser, som på en eller anden måde har relation til detailbranchen, hvoraf nogle er specifikke for den danske detailbranche.

Senest har redaktionen modtaget en ny, kvalitativ undersøgelse af danskernes opfattelse af detailhandlen. 

LÆS OGSÅ: En æra lakker mod enden i detailbranchen

Således viser Cognizants årlige ’Denmark Shopper Experience Study 2015/16', som er foretaget blandt 1.000 danske respondenter, blandt andet, at:

  • 21 procent af danske handlende hellere vil undlade at dele personlige oplysninger end modtage større belønninger for loyalitet
     
  • 40 procent af danske kunder peger på service som den primære grund til ikke at vælge den billigste butik
     
  • 58 procent tjekker konkurrenternes priser på mobiltelefonen, når de shopper i butikkerne
     
  • 53 procent foretager ekstra impulskøb i butikkerne, når de skal hente en vare, de har bestilt på nettet
     
  • 38 procent har skrevet en onlineanmeldelse af deres kundeoplevelse i løbet af det seneste år
     
  • 60 procent af danske handlende er tilknyttet mindst ét loyalitetsprogram

Cognizant er et globalt konsulentfirma, der blandt andet leverer services inden for it og outsourcing.

Den danske undersøgelse er en del af et større europæisk studie, hvor man hvert år analyserer opfattelsen af detailhandlen blandt kunder i en række lande.

Læs hele Cognizants '2015 Shopper Experience Study' her.

LÆS OGSÅ: Disse befolkningsgrupper ændrer detailhandlen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD