Sådan agerer kunderne i detailbranchen
Ny undersøgelse viser blandt andet, at 60 procent af danske handlende er tilknyttet mindst ét loyalitetsprogram.
Flere gange om ugen modtager redaktionen her på detailfolk.dk forskelligartede undersøgelser, som på en eller anden måde har relation til detailbranchen, hvoraf nogle er specifikke for den danske detailbranche.
Senest har redaktionen modtaget en ny, kvalitativ undersøgelse af danskernes opfattelse af detailhandlen.
LÆS OGSÅ: En æra lakker mod enden i detailbranchen
Således viser Cognizants årlige ’Denmark Shopper Experience Study 2015/16', som er foretaget blandt 1.000 danske respondenter, blandt andet, at:
- 21 procent af danske handlende hellere vil undlade at dele personlige oplysninger end modtage større belønninger for loyalitet
- 40 procent af danske kunder peger på service som den primære grund til ikke at vælge den billigste butik
- 58 procent tjekker konkurrenternes priser på mobiltelefonen, når de shopper i butikkerne
- 53 procent foretager ekstra impulskøb i butikkerne, når de skal hente en vare, de har bestilt på nettet
- 38 procent har skrevet en onlineanmeldelse af deres kundeoplevelse i løbet af det seneste år
- 60 procent af danske handlende er tilknyttet mindst ét loyalitetsprogram
Cognizant er et globalt konsulentfirma, der blandt andet leverer services inden for it og outsourcing.
Den danske undersøgelse er en del af et større europæisk studie, hvor man hvert år analyserer opfattelsen af detailhandlen blandt kunder i en række lande.
Læs hele Cognizants '2015 Shopper Experience Study' her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter