Salling uddeler millioner til sport og kultur
Købmand Herman Sallings Fond har nu uddelt millioner til de danske OL-atleter og til det århusianske kulturliv.
Nu sætter Salling stærkt ind for at støtte det danske sport og kulturliv. Dansk Supermarked meddeler, at Købmand Herman Sallings Fond i dag har doneret 10 millioner kroner til OL-holdets forberedelser i 2013. De 10 millioner er det første skridt i et nyt fireårigt partnerskab mellem Danmarks Idræts-Forbund (DIF), Team Danmark og Dansk Supermarked, der skal bidrage til at løfte OL-holdets vilkår markant.
- I Dansk Supermarked kender vi værdien af talentudvikling, og vi deler den ambitiøse målsætning for vores allerbedste idrætsudøvere. Vi tror på, at atleterne bedre kan levere varen, hvis de får det rette rygstød og de rigtige arbejdsbetingelser. Det vil vi gerne være med til at give dem, og det er med stor stolthed, at vi nu skyder samarbejdet frem mod 2016 i gang, siger Per Bank, formand for fondsbestyrelsen og administrerende direktør i Dansk Supermarked.
Det er ikke kun sporten, der får støtte. Hele 68 millioner kroner har fonden uddelt til fire markante kulturinstitutioner i det århusianske kulturliv. Pengene skal gå til omfattende nybygninger samt renovering og forbedring af eksisterende bygninger til glæde for byen, kulturlivet og ikke mindst de 1,2 millioner besøgende, der hvert år gæster de fire institutioner, som tæller Teatret Svalegangen, Kunstmuseet ARos, Musikhuset Aarhus og Aarhus Teater.
LÆS OGSÅ: Her er vinderne af de danske detailpriser
I Herman Sallings ånd
Ifølge Karin Salling, som er næstformand for fondsbestyrelsen, og som har et stærkt kendskab til de århusianske kulturinstitutioner, lå netop kulturlivet hendes mand, Dansk Supermarkeds stifter Herman Salling, meget på sinde. Hun er meget positiv over for kvaliteten og bredden af forskellige kulturscener, som donationerne går til.
- Det er overordentligt glædeligt, at vi med donationerne til kulturlivet i Aarhus både kan støtte den klassiske scene og den mere ungdommelige, den folkelige og den, der er helt oppe under regnbuen. Det er en stor glæde at kunne støtte fire kulturinstitutioner, der hvert år beriger så mange mennesker, siger Karin Salling.
Per Bank understreger desuden, at det er i kraft af Dansk Supermarkeds kunder, at man via fonden er i stand til at give noget tilbage fra virksomhedens side.
- Igennem årene er det kunderne, der har gjort Dansk Supermarked til en succes. Det er virksomhedens succes, der gør det muligt, at vi i dag gennem Købmand Herman Salling Fonden kan give noget tilbage til fire stærke kulturinstitutioner. Og dermed tilbage til kunderne, siger Per Bank.
LÆS OGSÅ: Salling vil sparke gang i væksten igen
Det er ikke kun Salling, som er opmærksom på at støtte projekter uden for virksomheden. På det seneste er der i detailbranchen kommet større fokus på virksomheders plads i samfundet og deres sociale ansvar. Noget der får flere virksomheder til at tilrettelægge CSR-strategier.
LÆS OGSÅ: Fokus på CSR i detail
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter