Salling Group står stærkest i de store byer
Mens Salling Group sidder på en stor del af dagligvaremarkedet i byerne, bliver koncernen overgået på landet.
Med kæderne Netto, Føtex og Bilka står Salling Group stærkt i de større byer, viser tal fra Retail Institute Scandinavia. Det skriver FoodSupply.
I landets fire største byer har Salling Group en markedsandel på 44,1 procent, mens Coop blot sidder på 21,5 procent. Rema 1000 har 17,2 procent.
På landet og i de mindre byer forholer det sig omvendt. Her har Coop en markedsandel på 45,2 procent - især på grund af de mere end 250 butikker i Dagli’Brugsen. Hos Salling Group er markedsandelen blot 6,5 procent, mens Dagrofa er oppe på cirka 33 procent.
Tallene stammer fra Supermarkeds- og kioskhåndbogen, som Retail Institute Scandinavia netop har udgivet. Find den HER.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com ser fordel ved Salling Groups store satsning
Læs hele artiklen på Food SupplyFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter