Salget af fastelavnskostumer boomer
De danske børn holder fast i traditionen med at klæde sig ud til fastelavn, og det betyder et øget salg af kostumer hos flere danske kæder.
Der bliver langet mange prinsessekjoler og cowboyhatte over disken i denne periode.
Salget af fastelavnskostumer er steget hos flere danske kæder. Både Dansk Supermarked og Top Toy, der ejer Fætter BR og Toys"R"us, melder om en stigning i salget af kostumer.
Det skriver epn.dk.
- Halloween er stadig i sin vorden, når det gælder kostumer og kan derfor ikke sammenlignes med fastelavn. Fastelavn er stadig vores højsæson, og salget af fastelavnskostumer er faktisk steget en smule over de seneste to-tre år, siger Brian Dannaher, der er salgsdirektør i Top-Toy, til epn.dk.
LÆS OGSÅ: Smykkekæde jagter kærligheden
Det er dog ikke alle, der har lige stor glæde af traditionen for at klæde sig ud i februar.
Hos Coop melder man ligefrem om en tilbagegang i salget i løbet af de sidste tre år.
(epn.dk)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter