Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan frister man forbrugerne i en krisetid

Foto: detailfolk.dk



Monday den 11 February 2013 kl. 15:30

Hay kan. Bolia kan. Og Lightyears kan få danskerne til at bruge penge. Led tankerne væk fra overforbruget før krisen, lyder et godt råd.

Det er sværere at få danskerne til at tage pengene op af lommen, end det var da bølgerne gik højest i de glade dage før krisen, hvor overforbruget levede i bedste velgående. For nogen.

For interiør-, bolig- og lampevirksomhederne Hay, Bolia og Lightyears lykkes det at friste forbrugerne på en ny måde og skabe vækst på trods.

Det skriver Børsen.

LÆS OGSÅ: Unikt design trodser krisen

Slut med spabade og overdreven luksus

- I dag skal forbrugerne fristes på en ny måde. Det er jo ikke noget med, at vi ikke interesserer os for design mere. For det gør vi. Og det er i hvert fald i Danmark ikke, fordi vi ingen penge har. For det har vi. Vi bruger dem bare ikke på samme måde som tidligere, siger brancheekspert fra Pejgruppen, Jakob Søndergaard til Børsen.

Et godt råd fra Bolia er, at produkterne under ingen omstændigheder må minde om det, forbrugerne brugte penge på før krisen.

- Der er ikke meget salg i terrassevarmere og spabade mere. Ting, der signalerer overforbrug, går ikke, siger direktør i Bolia, Lars Lyse Hansen, til Børsen.

LÆS OGSÅ: Bolia buldrer frem

(Børsen)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD