Sådan frister man forbrugerne i en krisetid
Hay kan. Bolia kan. Og Lightyears kan få danskerne til at bruge penge. Led tankerne væk fra overforbruget før krisen, lyder et godt råd.
Det er sværere at få danskerne til at tage pengene op af lommen, end det var da bølgerne gik højest i de glade dage før krisen, hvor overforbruget levede i bedste velgående. For nogen.
For interiør-, bolig- og lampevirksomhederne Hay, Bolia og Lightyears lykkes det at friste forbrugerne på en ny måde og skabe vækst på trods.
Det skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Unikt design trodser krisen
Slut med spabade og overdreven luksus
- I dag skal forbrugerne fristes på en ny måde. Det er jo ikke noget med, at vi ikke interesserer os for design mere. For det gør vi. Og det er i hvert fald i Danmark ikke, fordi vi ingen penge har. For det har vi. Vi bruger dem bare ikke på samme måde som tidligere, siger brancheekspert fra Pejgruppen, Jakob Søndergaard til Børsen.
Et godt råd fra Bolia er, at produkterne under ingen omstændigheder må minde om det, forbrugerne brugte penge på før krisen.
- Der er ikke meget salg i terrassevarmere og spabade mere. Ting, der signalerer overforbrug, går ikke, siger direktør i Bolia, Lars Lyse Hansen, til Børsen.
(Børsen)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter