Så meget har Coop reduceret sin udledning af CO2
Siden 2018 har dagligvarekoncernen Coop gjort et indhug i udledningen af CO2. Det viser et nyt klimaregnskab.
Dagligvarekoncernen Coop har siden 2018 arbejdet efter en klimastrategi, hvor målet er en reducering af CO2-udledningen på 75 procent i 2025.
Næsten halvvejs i projektet lyder reduceringen på 32 procent, viser et nyt klimaregnskab fra Coop, som revisionsfirmaet EY har godkendt.
På længere sigt går Coop efter at blive klimapositiv. Det betyder helt konkret, at man i 2030 skal høste mere CO2 fra atmosfæren, end der bliver lukket ud.
- Det er et systematisk og vedholdende arbejde på rigtig mange forskellige områder, der har ført os frem til resultatet. Og det kræver fortsat opmærksomhed på alle niveauer i organisationen, hvis det skal lykkes, siger Kræn Østergaard Nielsen, adm. direktør i Coop.
I en pressemeddelelse lister Coop en række tiltag, som har været med til at reducere forbruget af drivhusgasser.
- Investeret massivt i solpaneler, varmepumper og LED-lys i mere end 1000 butikker.
- Flyttet transport af frugt og grønt fra lastbiler til tog.
- Reduceret brugen af HFC gasser fra køleanlæggene
- Opbygget en flåde på foreløbig 23 eldrevne varebiler
- Plantet den første ud af ti Folkeskove ved Holstebro
For nylig har Coop desuden indgået et samarbejde med energiselskabet OK om at opsætte ladestandere til elbiler ved butikkerne.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter